۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
امکان برداشت و تأمین گاز خشک فرازآوری به میدان نفتی آغاجاری محقق شد

امکان برداشت و تأمین گاز خشک فرازآوری به میدان نفتی آغاجاری محقق شد

امکان برداشت و تأمین گاز خشک فرازآوری به میدان نفتی آغاجاری با انجام اصلاحیه عملیاتی روی یک چاه گازی در شرکت نفت و گاز آغاجاری محقق شد.

به گزارش بازار، جواد تقی‌زاده، مدیرعامل این شرکت گفت: برداشت و بهره‌برداری از چاه‌های نفتی میدان آغاجاری از طریق تأمین گاز حلقه کمربندی به‌واسطه تولید چاه‌های گازی شماره ۵۱ و ۵۴ و ۷۶ آغاجاری انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به حجم زیاد مایعات همراه گاز در این چاه‌ها شاهد سوراخ شدن مکرر و ترکیدگی خط گاز کمربندی بودیم که افزون بر ایجاد کاهش قابل توجه در تولید نفت، به تبع آن آلودگی‌های زیست محیطی را نیز شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به ممکن نبودن دریافت گاز خشک از ایستگاه گاز شرکت نفت و گاز مارون به‌دلیل تعمیر خط لوله گاز خروجی اظهار کرد: با موافقت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون پس از تأمین کالا، اصلاحیه عملیاتی روی چاه گازی ۱۳۴ شرکت مارون برای برداشت و تأمین گاز به حلقه فرازآوری انجام شد که با انجام این عملیات گاز تقریباً خشک در حلقه کمربندی آغاجاری برقرار و تا حدود بسیار زیادی از تجمع مایعات، کاهش تولید نفت و نشتی مکرر و ترکیدگی خط لوله گاز کمربندی آغاجاری جلوگیری شد.

بر پایه این گزارش، با انجام این عملیات پایداری تولید نفت از مخزن آغاجاری به‌واسطه تأمین گاز خشک و بدون مایعات فراهم شد. میدان نفتی آغاجاری از قدیمی‌ترین میدان‌های نفتی کشور به‌شمار می‌رود که در سال ۱۳۱۵ کشف شده است.

کد خبر: ۲۴۹٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha