۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
ساختار نظام‌نامه HSE نفت در حال بازنگری است| ابلاغ پیش نویس جدید مدیریت ایمنی فرآینده از هفته بعد
مدیرکل HSE وزارت نفت:

ساختار نظام‌نامه HSE نفت در حال بازنگری است| ابلاغ پیش نویس جدید مدیریت ایمنی فرآینده از هفته بعد

انصاری مدیرکل HSE وزارت نفت اعلام کرد: ساختار نظام‌نامه اچ‌اس‌ای صنعت نفت در حال بازنگری بوده و پیش نویس جدید مدیریت ایمنی فرآینده از هفته آینده ابلاغ می شود.

بازار؛ گروه آب و انرژی: مظاهر انصاری در نخستین همایش ایمنی فرآیند در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به اینکه نخستین نسخه مدیریت ایمنی فرآیند (PSM) سال ۱۹۹۰ ارائه شده است، اظهار کرد: بررسی‌های انجام‌شده نشان می دهد که تعداد حوادث در ۲۵ شرکت آمریکایی که سیستم PSM در آنها اجرا شده بود ۸۰ درصد حوادث کاهش یافته است.

وی افزود: ایمنی پویاست و باید مؤلفه‌های آن نیز پویا باشد و از جوانب مختلف بررسی و رسیدگی شود.

مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت با تأکید بر اینکه صنایع فرآیندی می‌توانند با استقرار سیستم مدیریت ایمنی فرآیند (PSM) حوادث را کاهش دهند، گفت: در این زمینه شرکت‌های موفق باید تجربیات خود را به سایر شرکت‌ها منتقل کنند.

او با بیان اینکه در اصول ایمنی هدف اخذ گواهینامه نیست، بلکه هدف اجرا کردن دقیق مؤلفه‌هاست، ادامه داد: دلیل اجرا نشدن PSM در صنعت نفت مقاومت برخی افراد در مقابل سیستم مدیریت ایمنی فرآیند و اعمال تغییرات جدید بوده است.

به گفته انصاری، امروز شرکت های ما به یک بلوغی رسیده اند بنابر این دیگر نباید دچار آفت های قبلی باشیم.

وی با اشاره به اینکه قلب مدیریت ایمنی فرآیند (PSM) مدیریت ریسک است، ادامه داد: اگر ابزار ریسک را اولویت‌بندی و مدیریت کنیم، حوادث به تمام معنا در صنعت کاهش می‌یابد.

مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت همچنین ابلاغ پیش نویس جدید مدیریت ایمنی فرآینده از هفته آینده خبر داد و اعلام کرد: ساختار نظام‌نامه اچ‌اس‌ئی صنعت نفت در حال بازنگری است و نگاه جزیره‌ای به صنعت نداریم و اگر می‌خواهیم اچ‌اس‌ئی موفق باشد باید همه واحدها با هم همکاری داشته باشند.

کد خبر: ۲۴۹٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha