۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
زیرساخت عرضه شیرخشک در سامانه تیتک فراهم شود
انجمن داروسازان:

زیرساخت عرضه شیرخشک در سامانه تیتک فراهم شود

طرح عرضه شیرخشک عادی (رگولاری) با ارایه کدملی با هدف جلوگیری از قاچاق در حالی از بیستم مهر در داروخانه‌ها آغاز شده‌است.

به گزارش بازار، شیرخشک یکی از محصولات مشمول دریافت ارز یارانه‌ای (۴۲۰۰ تومانی) در کشور است که تفاوت قیمت آن در داخلی با کشورهای همجوار زمینه را برای قاچاق این محصول فراهم کرده بود و همین امر مشکلاتی را در عرضه آن در برخی استان ها به دنبال داشت.

در این راستا سازمان غذا و دارو از ماههای گذشته عرضه شیرخشک متابولیک برای نوزادان خاص را به ارایه کدملی متقاضی محدود کرد و داروخانه ها ملزم شدند پس از دریافت کدملی متقاضی، آن را در سامانه مربوطه ثبت و محصول را به خریداران عرضه کنند.

در گام دوم ساماندهی شیرخشک در کشور، از بیستم مهر عرضه شیرخشک عادی (رگولاری) نیز در داروخانه ها منوط به ارایه کدملی از سوی خریداران است و داروخانه ها ملزم هستند پس از ثبت کدملی در سامانه تیتک، شیرخشک را به خریدار بفروشند.

در این ارتباط مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران از نامه نگاری این انجمن با وزارت بهداشت برای اجرای این طرح خبر داد و گفت:‌ برای عرضه شیرخشک عادی (رگولاری) با ارایه کد ملی در داروخانه ها باید زیرساخت های الکترونیکی فراهم شود تا این مراکز در خدمت رسانی به هموطنان دچار اختلال نشوند.

هادی احمدی روز یکشنبه افزود: بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو از ۲۰ مهرماه قرار بود که شیرخشک عادی از طریق ثبت در سامانه تیتک به متقاضیان عرضه شود که هنوز داروخانه ها آمادگی این کار را ندارند زیرا زیرساخت الکترونیکی هنوز فراهم نیست.

وی با بیان اینکه مشکل قطع اینترنت نیز در داروخانه‌ها وجود دارد که می تواند خدمت رسانی به مردم را دچار وقفه کند، اظهار داشت: عرضه شیرخشک عادی با ارایه کدملی از طریق ثبت در سامانه تیتک مستلزم وقت و زمان مناسب است.

احمدی تاکید کرد: انجمن داروسازان ایران نامه‌ای در این زمینه به سازمان غذا و دارو ارایه داده و خواسته است که تا ۲۰ آبان امسال صبر کنند تا زیرساخت های لازم برای عرضه شیرخشک از طریق ثبت در سامانه تیتک فراهم شود.

به گفته وی، البته این تصمیم سازمان غذا و دارو با هدف مقابله و جلوگیری از قاچاق شیرخشک بوده اما نکته قابل توجه آن است که این قاچاق از داروخانه ها اتفاق نمی افتد زیرا سهمیه هر داروخانه حدود ۲ کارتن شیرخشک بوده و معمولا بیشتر از ۲ عدد نیز به متقاضی داده نمی شود.

کد خبر: ۲۴۹٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha