۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
۴ کمیته برای عبور از پیک برق ۱۴۰۳ تشکیل می‌شود| تکمیل پروژه های نیمه تمام تسریع می‌شود
مدیرعامل شرکت توانیر:

۴ کمیته برای عبور از پیک برق ۱۴۰۳ تشکیل می‌شود| تکمیل پروژه های نیمه تمام تسریع می‌شود

مدیرعامل شرکت توانیر در نشست با مدیران صنعت برق خوزستان با تشریح سیاست‌های کشور برای عبور از پیک مصرف ۱۴۰۳، گفت: امسال یکی از منظم‌ترین بخش‌های مدیریت مصرف برق در خوزستان بوده است.

به گزارش بازار، آرش کردی در این نشست که در شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه مسائل برق و روش کار در خوزستان قابل قیاس با سایر نقاط کشور نیست و کاملا متفاوت است، تصریح کرد: با توجه به ناترازی مالی که وجود داشت اقدامات مطلوبی انجام داده‌اید که بتوانید با سطح بالایی از رضایتمندی مشترکان از این دوره پیک عبور کنید و این آبرویی که برای صنعت برق خریده‌اید، شایسته قدردانی است.

وی با بیان اینکه برای عبور از دوره مصرف ۱۴۰۳ بهترین اقدام همین شیوه مدیریت مصرف فعلی است، تصریح کرد: برای عبور از پیک مصرف ۱۴۰۳ طبق پیش‌بینی وزیر نیرو و جمع بندی جلسات وزارت نیرو و شرکت توانیر، چهار کمیته انجام تعمیرات، توسعه شبکه نیروگاهی، توسعه شبکه برق و کمیته مدیریت مصرف به صورت ویژه تشکیل خواهند شد تا در هر بخش سیاست‌های تدوین شده را پیگیری و اجرایی کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر اضافه کرد: پروژه‌های ضروری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تامین اعتبار خواهند شد تا قبل از شروع پیک بار ۱۴۰۳ وارد مدار شوند و با توجه به این موضوع که این پروژه‌ها در خوزستان از قبل شروع شده و پیشرفت خوبی دارند در صورت تامین اعتبار، این قابلیت را دارند که در موعد مقرر وارد مدار شوند.
کردی با بیان اینکه آنچه در خوزستان مهم و حساسیت بیشتری نسبت به سایر استان‌ها دارد، بحث‌های بهره‌برداری در برق منطقه‌ای است، تصریح کرد: به خاطر آلودگی و آلایندگی، پرباری طولانی در سیستم تجهیزات و طول کاری کوتاه‌تر نسبت به سایر برق‌های منطقه‌ای، از محدودیت‌های بیشتری در این زمینه برای تابستان سختی که در پیش دارید، برخوردار هستید.

وی تصریح کرد: در موضوع مدیریت مصرف در بخش خانگی که مغفول مانده می‌توان کارهای زیادی کرد تا مشارکت ۸۵ و ۹۰ درصدی مشترکان را به همراه داشته باشد.
"محمود دشت‌بزرگ" مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز در این نشست با ارائه گزارشی، بیان کرد: نیاز مصرف شبکه بیش از ۱۰هزار مگاوات بوده ولی با مدیریت مصرف از سوی مردم و تعامل و همکاری صنایع، حداکثر پیک بار ۸۹۹۱ مگاوات به ثبت رسید.

وی با اشاره به آماده‌سازی شبکه و افزایش ظرفیت پست‌ها و خطوط برای عبور از پیک مصرف ۱۴۰۲ بیان کرد: از مهرماه ۱۴۰۱ تا شهریور سال جاری ۴۲ پروژه افزایش ظرفیت در شبکه برق انتقال و فوق توزیع به ظرفیت ۳۲۲۷ مگاولت آمپر در بخش پست و ۲۱۸ کیلومتر مدار در بخش خطوط مورد بهره‌برداری قرار گرفته که معادل ۱۰ درصد ظرفیت کل شبکه است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: از این تعداد پروژه، ۹ پروژه ماموریت ویژه وزارت نیرو و شرکت توانیر به این شرکت بوده که در موعد مقرر وارد مدار شدند و عبور موفق از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۲ را به همراه داشتند.

دشت‌بزرگ با بیان اینکه رخداد دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ بیشتر بوده و شبکه برق خوزستان روزهای بیشتری در کانال مصرف ۸ تا ۹ هزار مگاوات بوده است، ادامه داد: انرژی مصرفی شش ماهه اول مشترکان شبکه برق خوزستان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲.۶ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۲۴۹٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha