۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
کسری مستمر تولید مسکن در دهه ۹۰ و سوداگری، دو عامل موثر بر گرانی مسکن
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد

کسری مستمر تولید مسکن در دهه ۹۰ و سوداگری، دو عامل موثر بر گرانی مسکن

نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس کسری مستمر تولید مسکن در دهه ۹۰ و سوداگری را از عوامل گرانی مسکن دانست و بر مشارکت بخش خصوصی در عرصه ساخت مسکن تاکید کرد.

به گزارش بازار، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه امروز جامعه دست اندرکاران مسکن به یک ذهنیت درست رسیده است، افزود: جلسات متعددی به ریاست رئیس جمهور برای حل مسئله مسکن، برگزار شده و رهبر معظم انقلاب نیز همواره تاکید داشته اند که مبنا فقط گزارش نیست و باید مردم حاصل کار مدیران کشور در زندگی خود ببینند.

وی بیان کرد: پیشنهاد ما شاخص استطاعت است که بیانگر توان خانوار است. بر این اساس اگر در بخش مسکن قیمت‌ها بالا رود و قدرت خرید مردم کاهش یابد یا جابه‌جایی مستأجران بیشتر شود، حاکی از آن است که در دستیابی به شاخص استطاعت مسکن فاصله داریم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس اضافه کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت تاکید کردند اگر تورم مسکن حل نشود شاید زحمات زیاد مجلس و دولت برای بهبود معیشت مردم اثرگذاری لازم را نداشته باشد.

نگاهداری با بیان اینکه تورم و تکانه ها تاثیر به سزایی در قیمت مسکن داشته است، به کسری مستمر در تولید مسکن طی دهه ۹۰ اشاره کرد.

وی یکی از عوامل گرانی مسکن را مباحث سوداگری دانست که افزایش قیمت را رقم زده است، تاکید کرد: اگر ریشه افزایش قیمت مسکن در این ابعاد باشد، مطمئنا رویکردها باید همه جانبه باشد. اینکه صرفا روی تولید مسکن تمرکز کنیم به اهداف موردنظر دست نخواهیم یافت.

نگاهداری با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی در عرصه ساخت مسکن اظهار کرد: قانون پیش فروش ساختمان باید روان سازی شود و مجلس اصلاحات را انجام دهد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: همچنین باید از روش‌های تامین مالی تورم زا خودداری کرده و از سکوهای متنوع مالی برای مسکن استفاده کنیم.

کد خبر: ۲۴۹٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha