۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۸
فعالیت ۲۴ کشتارگاه طیور و دام در گلستان
مدیرکل دامپزشکی گلستان خبرداد؛

فعالیت ۲۴ کشتارگاه طیور و دام در گلستان

گرگان- کاووسی، مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: در حال حاضر ۱۵ کشتارگاه طیور و ۹ کشتارگاه دام در گلستان فعالیت کرده و دامپزشکی نظارت کاملی بر آن‌ها دارد.

علی کاووسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: غذای سالم دام، دام سالم را پرورش می‌دهد و دام سالم، غذای سالم را سر سفره مردم می‌برد و انسان سالم را پرورش می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: گلستان یکی از استان‌های سالم در حوزه پیشگیری از بیماریهای دام و طیور و آبزیان است.

کاووسی گفت: در حال حاضر تعداد ۱۵ کشتارگاه طیور و ۹ کشتارگاه دام فعالیت دارند که نظارت کاملی بر آنها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: مراکز بسته بندی و فرآوری های گوشتی هم نظارت کامل داریم.

مدیرکل دامپزشکی گلستان اضافه کرد: بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک انسان و دام وجود دارد که به دلیل اقدامات پیشگیرانه استان عاری از این بیماری‌ها است.

وی افزود: روزانه حدود ۷۰۰ الی هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می شود و گلستان در بحث تولید گوشت سفید یکی از استان‌های شاخص کشور است.

کاووسی گفت: در جنگ اقتصادی که امروز مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورده، دامپزشکی مردانه در کنار فعالان اقتصادی حوزه دام و طیور ایستاده است.

کد خبر: ۲۴۹٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ننه قمر IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
      0 0
      اما محیط زیست روستاها با این کشتارگاه هایی که مجوزهای غیر اصولی گرفته آلوده ی آلوده می باشند و بعضی از روستاها تقریبا غیر مسکونی شده اند مثل قلی آباد، مرزنگلاته و ... همین آقایی که چنین افاضاتی می فرمایند که گوشت پاکیزه ای برای کشور در استان گلستان تولید می کنند می دانند که چگونه این مجوزها صادر گردیده که زیست روستایی را تخریب و روستاهای زیبا را خالی از جمعیت می کنند.حتی بعضی از این کشتارگاه ها یا مرغداری ها با فاصله کمتر از ۴۰۰ متر در کنار این روستاها مجوز گرفته و فعالیت گرفته اند چه کسی یا نهادی باید پاسخگوی این مجوزهای مخرب زیست محیطی باشند که روستاها به خاطر این کارگاه های تولیدی عملا غیر مسکونی باشند آیا این آقایی که چنین با افتخار می گوید استان گلستان یکی از استان های تولید کننده گوشت سفید است و با افتخار هم می گوید آیا حتی یک بار هم در کنار این مرغداری ها با زن و بچه اش رفته که ببیند چه بلایی بر سر روستا و روستایی آورده اند.آیا اداره کل دامپزشکی استان نمی داند؟ آیا مسئولین استان از این افتضاحات زیست محیطی خبر ندارند؟ یا خودشان را به بی خبری زده اند؟؟؟!!! و . . .