۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
ضرورت کاهش بروکراسی برای حمایت از صنعتگران در استان سمنان
استاندار سمنان تاکید کرد:

ضرورت کاهش بروکراسی برای حمایت از صنعتگران در استان سمنان

سمنان- آشناگر، استاندار سمنان درباره اقداماتی که برای حمایت از تولید می‌بایست در سطح استان انجام شود، گفت: یکی از اقداماتی که به دنبال آن هستیم کاهش کاغذ بازی یا همان بروکراسی اداری برای رونق تولید و حمایت از صنعتگران است.

علی‌رضا آشناگر در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به‌ضرورت حمایت از تولید به‌خصوص در سالی که مزین به جهش تولید است، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌ها است که درزمینهٔ تولید و اقتصاد دغدغه‌هایشان را به نام‌گذاری سال‌ها عنوان می‌کنند اما امسال موضوع جهش تولید است یعنی انتظار بسیار فراتر از سال‌های قبل خواهد بود.

وی افزود: در این راه اقدامات زیادی در سطح استان سمنان در دستور کار قرار گرفت و از رونق تولید و بازگردانند بسیاری از واحدهای تولیدی به چرخه تولید، تا تسهیلات و رفع موانع و ... که یکی از آن‌ها کاهش بروکراسی است.

استاندار سمنان گفت: باید بپذیریم که دو مقوله مهم شامل فشارهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا ویروس و تحریم‌ها توانست تأثیرات بدی را بر روی تولید و اقتصاد بگذارد، تأکید کرد: در سطح استان تمام دستگاه‌های اجرایی را موظف به گره‌گشایی از کار این واحدها کرده‌ایم.

آشناگر حمایت ویژه از واحدهای تولیدی و صنعتی به‌خصوص واحدهای صادرات محور را دیگر رویه استان سمنان دانست و تصریح کرد: موانع صادراتی از پیش پای تولیدکنندگان شود و انتظار است که در سال ۹۹ این موضوع به‌صورت جدی دنبال شود.

وی افزود: افزایش صادرات کالا از استان سمنان چه ازنظر وزنی و چه کیفی دلگرم‌کننده هستند و نشان می‌دهد که ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ویژه‌ای در سطح استان وجود دارد که باید به آن‌ها توجه بیشتری کرد استان سمنان دارای ظرفیت‌های عظیمی است که می‌بایست موردحمایت قرار گیرند تا شاهد رشد اقتصادی خوبی در منطقه باشیم.

استاندار سمنان گفت: برای نخستین بار شاهد صدور نزدیک به ۱۲۰ قلم کالا به ۴۶ کشور دنیا از گمرک استان بوده‌ایم که نشان می‌دهد ما توانمندی خوبی درزمینهٔ تولید و اقتصاد داریم که باید تقویت شود تا بتوانیم منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را جامه عمل بپوشانیم.

کد خبر: ۲۴٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha