۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
مذاکرات شیائومی برای شراکت در تولید خودروی برقی

مذاکرات شیائومی برای شراکت در تولید خودروی برقی

شرکت شیائومی، مذاکراتی با خودروسازان مطرح در زمینه همکاری در تولید خودروی برقی، انجام داده است.

به گزارش بازار، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: این غول تلفن هوشمند چینی که قصد دارد خودروهای برقی با برند خود را تولید کند، با خودروسازان متعددی از جمله گروه هلدینگ خودرویی برلیانس و شرکت چری، مذاکره کرده است. شیائومی همچنین با گروه خودروسازی پکن (BAGC) درباره همکاری احتمالی در تولید خودروهای برقی، گفت‌وگو کرده است.

مذاکرات شیائومی برای یافتن خودروساز شریک، با تلاش چین برای محدود کردن تعداد مجوزهای تولید خودروی برقی همزمان شده است. بخش خودروی برقی پس از رشد پرشتابی که در نتیجه سال‌ها یارانه‌های سخاوتمندانه پیدا کرد، دچار اشباع شده و بازیگران فعلی با کاهش قیمت‌ها، سعی می‌کنند تقاضای مصرف کننده را تقویت کنند. این وضعیت، شرکت‌هایی که به دنبال ورود به این بازار هستند را تشویق کرده تا به دنبال شراکت با تولیدکنندگان مجوزدار باشند یا برنامه‌های تجاری خود را به طور کل تغییر دهند.

شیائومی در این باره حاضر نشد اظهارنظر کند. این شرکت همچنان در تلاش برای کسب مجوزهای مربوط از وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین است. رایزنی شیائومی با خودروسازان دیگر ادامه دارد و درباره شراکت‌های احتمالی، قطعیتی وجود ندارد.

شرکت بلومبرگ اینتلیجنس ماه گذشته پیش بینی کرده بود برنامه شیائومی برای تولید خودروی برقی، ممکن است باعث کاهش سود این شرکت در دو سال آینده شود زیرا سهم کمتر از پنج درصد در فروش شیائومی خواهد داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، لی جون، یکی از بنیانگذاران شیائومی، متعهد شده است حدود ۱۰ میلیارد دلار در تولید خودروی برقی سرمایه گذاری کند و این شرکت همچنان امیدوار است نخستین خودروی برقی خود را در سال آینده عرضه کند.

کد خبر: ۲۴۹٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha