۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
پالایش ۹۷ درصدی درگاه‌های پرداخت با همکاری بانک مرکزی| ایران در حوزه پرداخت جز ۵ کشور دنیاست
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی:

پالایش ۹۷ درصدی درگاه‌های پرداخت با همکاری بانک مرکزی| ایران در حوزه پرداخت جز ۵ کشور دنیاست

هم اکنون بیش از ۹۷ درصد از درگاه‌های پرداخت، پالایش شده که این اقدام با همکاری بانک مرکزی صورت گرفته است.

به گزارش بازار، امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در نشست روز ملی تجارت الکترونیکی بیان کرد: در حوزه پرداخت، ایران جز پنج کشور دنیا است که پول و پرداخت الکترونیکی دارد، اما در حوزه لجستیک نیز ما با تعدادی از شرکت‌ها در حال رایزنی هستیم و با شرکت ملی پست نیز در حال گفتگو هستیم، چون انحصار در این بخش به توسعه تجارت الکترونیکی آسیب زده است.

کلاهدوزان با اشاره به این موضوع که در سال گذشته مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ۱۸۰۰ همت گردش مالی داشته است، گفت: حوزه توسعه تجارت الکترونیکی کمی مورد غفلت واقع شده و امسال باید حداقل به اندازه سال گذشته، یعنی ۴۸ درصد رشد داشته باشیم.

وی افزود: تغییر و شفافیت ذات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی است، این شفافیت می‌تواند با ثبت اطلاعات به حکومت و دولت کمک کند، به عنوان مثال قرار است از خرید غیرمتعارف کالا جلوگیری شود که ثبت اطلاعات در این مورد نقش آفرینی می‌کند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تاکید کرد: تغییر، ذات اکوسیستم تجارت الکترونیکی است، ولی اگر بخواهیم کلیت فضای اقتصادی را بررسی کنیم، باید شاخص‌های اصلی اقتصادی را مورد تحلیل قرار دهیم که شاخص‌ها در حال تغییر به سمت تجارت الکترونیکی هستند.

وی افزود: از سال ۹۶ و ۹۷ پالایش درگاه‌های غیرمجاز شروع شده و بخش عمده‌ای از تراکنش‌های حذف شده مربوط به تراکنش‌های غیر مجاز بوده است، به طوری که عمده درگاه‌های بسته شده مربوط به سایت قمار و فروش کالاهای غیر مجاز بوده و هم اکنون بالای ۹۶ تا ۹۷ درصد از درگاه‌های پرداخت، پالایش شده که این اقدام با همکاری بانک مرکزی صورت گرفته است.

کد خبر: ۲۴۹٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha