۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
اجرای ۱۱ طرح اقتصادی در روستاهای کردستان| ۴۲ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه روستاها هزینه شد
مدیر کل دفتر روستایی استانداری کردستان:

اجرای ۱۱ طرح اقتصادی در روستاهای کردستان| ۴۲ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه روستاها هزینه شد

سنندج – بهرامی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان از اجرای ۱۱ طرح اقتصادی در راستای کمک به ایجاد درآمد پایدار در روستاهای این استان خبر داد.

سیروان بهرامی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اهمیت توجه به توسعه و پیشرفت در روستاها، بیان کرد: روستا و توسعه آن کمک به رشد تولید در کشور است و در همین راستا اقدامات خوبی برای کمک به توسعه روستاهای در استان کردستان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه روستاها در استان کردستان، بیان کرد: انتظار می رود که در راستای برنامه ریزی های صورت گرفته با هدف توسعه روستاها شاهد بازگشت جمعیت به مناطق روستایی باشیم که خوشبختانه در این زمینه در شماری از روستاهای استان این مهم عملی شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان از رشد ۱۸۸ درصدی جذب اعتبارات حوزه روستایی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: خوشبختانه در شش ماهه اول امسال نیز شاهد رشد ۲۰ درصدی افزایش اعتبارات دهیاری‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان بوده ایم.

وی گفت: یکی از اولویت های دولت سیزدهم در حوزه روستایی کمک به ایجاد درآمدهای پایداری برای دهیاری هاست و در همین راستا ۱۱ طرح برای روستاهای استان مصوب شده و بخشی از این طرح ها نیز اجرایی شده اند.

بهرامی ضمن اشاره به تسهیلات پرداخت شده برای اجرایی کردن این ۱۱ طرح، بیان کرد: مجموع تسهیلات این طرح‌ ها به ارزش ۱۵ میلیارد تومان، صرف خرید ماشین‌ آلات، احداث بوم ‌گردی و راه ‌اندازی کارگاه‌ های زودبازده و کوچک خواهد شد.

وی به اجرای پروژه های عمرانی در روستاهای استان کردستان اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی، خرید تجهیزات لوله، نصب ۴۲۳ متر گاردریل، سیما و منظر روستایی را از جمله اقدامات انجام شده به شمار می رود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان از ساماندهی فاضلاب ۵۴ روستای استان در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته ساماندهی فاضلاب ۵۲ روستای استان کردستان انجام شده است که برای این امر ۱۰ هزار و ۶۸۱ متر لوله خریداری شده است.

وی گفت: امسال تاکنون ۴۲ میلیارد تومان برای بحث راه‌ها، نوسازی مدارس، بازسازی قنوات و ایجاد اماکن ورزشی روستایی در استان تخصیص و جذب شده است که با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه برای اجرای این پروژه‌ها هزینه خواهد شد.

وی یادآورشد: در هفته دولت امسال قریب به ۴۵۰ پروژه در روستاهای استان افتتاح شد که خود دهیاری‌ها متولی امر بودند و در آینده نزدیک نیز با حضور رئیس ‌جمهور در استان چندین پروژه شاخص روستایی دیگر به بهره ‌برداری خواهند رسید.

وی اذعان کرد: از محل اعتبارات مناطق محروم سال گذشته حدود ۱۵ میلیارد تومان و امسال نیز تاکنون ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود راه‌های استان تخصیص یافته است.

کد خبر: ۲۴۹٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha