۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
تجارت جهانی تضعیف می‌شود؟
هشدار برای جنگ در سرزمین‌های اشغال‌شده فلسطین؛

تجارت جهانی تضعیف می‌شود؟

رئیس سازمان تجارت جهانی هشدار داد که درگیری بین صهیونیست ها و مقاومت فلسطین در غزه، تأثیر زیادی بر ضعف تجارت جهانی خواهد داشت.

به گزارش بازار، نگوزی اوکونجو-ایویلا، رئیس سازمان تجارت جهانی ضمن ابراز امیدواری برای پایان دادن به درگیری‌ها در حاشیه نشست سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی که در مراکش برگزار شد، افزود: خشونت در خاورمیانه ممکن است عواملی را افزایش دهد که رشد تجارت را متوقف می‌کند. این امر عوامل تجارت ضعیف ناشی از نرخ‌های بهره بالا، بحران بازار املاک چین و جنگ روسیه و اوکراین را تقویت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد که عدم اطمینان جهانی در حال حاضر رشد تجارت را کاهش می‌دهد، اما این امر در نتیجه وقوع جنگ ناگهانی بین اسرائیل و مقاومت فلسطین بدتر خواهد شد.


وی افزود: در مورد پتانسیل گسترش درگیری به کل منطقه تردید وجود دارد که می‌تواند بر رشد اقتصاد جهانی تأثیر زیادی بگذارد.

هفته گذشته، این سازمان پیش بینی خود را برای رشد تجارت جهانی کالا در سال جاری به نصف کاهش داد که دلیل آن تورم ادامه دار، نرخ بهره بالا، رشد آهسته اقتصاد چین و جنگ روسیه و اوکراین است.

سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که حجم تجارت کالا در سال ۲۰۲۳ تنها ۰.۸ درصد رشد خواهد کرد، در حالی که برآورد آن در آوریل گذشته ۱.۷ درصد بود.

برای سال ۲۰۲۴، رشد تجارت کالا ممکن است به ۳.۳ ٪ برسد، کهتقریباً بدون تغییر نسبت به برآورد آن در آوریل گذشته، یعنی ۳.۲ ٪ خواهد بود.

کد خبر: ۲۴۹٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha