۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸
تعویق مجدد صدور گواهینامه‌های فرودگاهی
رئیس سازمان هواپیمایی کشور خبر داد

تعویق مجدد صدور گواهینامه‌های فرودگاهی

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: با توجه به نواقص و اشکالات موجود، با یک زمان بندی بیشتر، روند دریافت گواهی نامه‌های فرودگاهی انجام خواهد شد.

به گزارش بازار، محمد محمدی بخش گفت: فرودگاه‌های بین المللی در حال پایش برای اخذ گواهینامه فرودگاهی هستند که از این بین، فرودگاه‌های زاهدان و کیش گواهینامه فرودگاهی خود را دریافت کرده اند، فرودگاه شیراز در حال دریافت است و فرودگاه پیام نیز برای اخذ گواهی به سازمان جهانی هواپیمایی معرفی شده است.

وی افزود: فرودگاه امام خمینی به علت محدودیت‌هایی هنوز وارد فرآیند دریافت گواهینامه نشده و در حال حاضر جلسات فنی برای دریافت گواهی در حال برگزاری است.

رئیس سازمان هواپیمایی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برخی نواقص در فرودگاه امام خمینی برای دریافت گواهینامه قابل حل نیست افزود: اگر نواقص قابل حل نباشد این فرودگاه نمی‌تواند گواهی دریافت کند!

محمدی بخش ادامه داد: یک کارگروه در شرکت فرودگاه‌ها که شامل مدیر تضمین کیفیت و معاون عملیات است در حال پایش فرودگاه‌ها برای دریافت گواهی هستند و بر اساس قوانین بالادستی و مقررات جهانی، باید همه فرودگاه‌ها گواهینامه فرودگاهی اخذ کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وقتی کارگروهی از ایکائو برای بررسی روند ارتقای کیفیت فرودگاه‌ها به کشور می‌آید سازمان هواپیمایی باید پاسخگو باشد تصریح کرد: یک مدت مراحل بررسی و مسائل فنی فرودگاه‌ها متوقف شده بود، اما در حال حاضر سرعت بررسی‌ها بهتر شده است.

محمدی بخش درباره زمان بندی تعیین شده برای همه فرودگاه‌های بین المللی برای اخذ گواهی نامه تاکید کرد: با توجه به نواقص و اشکالات موجود با یک زمان بندی بیشتری روند دریافت اخذ گواهی‌ها انجام می‌شود که این روند با پیش بینی قبلی همخوانی ندارد و به زمان بیشتری برای احراز صلاحیت‌های فرودگاه‌ها نیاز است.

گفتنی است فرودگاه‌های بین المللی کشور تا تیر ۱۴۰۳ موظف به دریافت گواهینامه فرودگاهی از ایکائو هستند.

کد خبر: ۲۴۹٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha