۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
نگاهی به قیمت گذاری دستوری در دولت وجود ندارد
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان:

نگاهی به قیمت گذاری دستوری در دولت وجود ندارد

فرهیدزاده، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: اعتقاد دولت در زمینه کنترل بازار توجه به فرآیند عرضه و تقاضاست.

به گزارش بازار، حسین فرهیدزاده رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کنترل بازار به جز برای کالاهای اساسی، در دیگر موارد به قیمت گذاری دستوری اعتقاد ندارد.

حسین فرهیدزاده پنجشنبه در نهمین همایش تجلیل از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف‌کنندگان مازندران در ساری اظهار کرد: اعتقاد دولت در زمینه کنترل بازار توجه به فرآیند عرضه و تقاضاست، نگاهی به قیمت گذاری دستوری در دولت وجود ندارد و مجلس هم مصوبه‌ای داشت که قیمت گذاری دستوری را به جز برای کالاهای اساسی منتفی کرد.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: البته مشکلاتی که در تامین برخی کالاها وجود دارد در قیمت و بر بازار تاثیرگذار است. اما آنچه که دولت و وزارت صمت در حوزه بازار دنبال می‌کند متعادل‌سازی بازار براساس عرضه و تقاضا است.

فرهیدزاده رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را اصل اساسی موفقیت تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: مصرف‌کننده باید از کیفیت و قیمت مناسب کالا یا خدمات بهره‌مند شود، آگاهی لازم را دریافت کند و دسترسی مناسب به کالا و خدمات داشته باشد. سال ۸۸ انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده با همین اهداف و بر اساس اسناد بالادستی تصویب شد.

رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: می‌دانیم که مشکلات زیادی برای تولیدکننده وجود دارد. ما و همکاران در وزارت صمت باید برای تسهیل شرایط تولیدکنندگان بیشتر تلاش کنیم. تلاش‌های زیادی هم در حال انجام است. اما در قبال این گام‌ها انتظار داریم تولیدکنندگان برای ارتقاء کیفیت تولید و افزایش رضایت مصرف‌کنندگان گام بردارند و کوشا باشند.

در پایان این مراسم از ۱۶ واحد تولیدی برتر در زمینه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با اهدای تندیس و گواهینامه تقدیر شد.

کد خبر: ۲۴۹٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha