۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
فروش محصولات؛ دغدغه اصلی کشاورزان| تکمیل زنجیره ارزش با حضور جامعه کشاورزی در نمایشگاه ها میسر میشود
مدیر کل امور روستایی استانداری خراسان با بازار مطرح کرد

فروش محصولات؛ دغدغه اصلی کشاورزان| تکمیل زنجیره ارزش با حضور جامعه کشاورزی در نمایشگاه ها میسر میشود

هاشمی» مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه فروش دغدغه اصلی کشاورزان است گفت: از طریق حضور در نمایشگاه ها می توان بازاریابی و زنجیره ارزش تولیدات کشاورزی را تکمیل کرد.

بازار؛ گروه کشاورزی: در حالی که تامین امنیت غذایی کشور غالبا در دست کشاورزان است جمعیت روستایی و عشایر کشور همواره با مشکل فروش محصولات خود مواجه هستند. به نحوی که به گفته بسیاری از کارشناسان اصولا در این میان واسطه ها و دلالان بیشترین سود را از تولیدات بخش کشاورزی می برند. به این ترتیب به نظر می رسد برای اینکه ارتباط مستقیمی بین کشاورزان و مصرف کنندگان برقرار شود یکی از راهکارهای اساسی شرکت کردن فعالان این حوزه در نمایشگاه های استانی و کشوری است که غالبا به واسطه یکسری از سازمان ها و ارگان ها حضور روستاییان و عشایر در چنین رویدادهایی شدنی است.

طی هفته ای که گذشت از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه و همزمان با روز روستا و عشایر، نمایشگاه توانمندی های روستاییان با عنوان «روستا آباد» در نمایشگاه مصلی تهران پذیرای جامعه روستایی و عشایری کشور بود و این تولید کنندگان توانستند از این طریق به عبارتی محصولات خود را در سطح کلان عرضه نمایند.

نقش حیاتی نمایشگاه ها در شناسایی پتانسیل های روستایی و عشایر

«حسین هاشمی» مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی و دبیر پنجمین نمایشگاه ارائه توانمندی های تولیدات و محصولات عشایر خراسان جنوبی، در خصوص تاثیری که برگزاری چنین نمایشگاهی می تواند در روند تولید و بازار روستاییان و عشایر کشور داشته باشد به خبرنگار بازار گفت: بحث توانمند سازی جامعه روستایی در راستای تحقق شعار سال در خصوص مهار تورم و رشد تولید و همچنین محرومیت زدایی و کمک به اقتصاد و معیشت روستا، آبادانی روستا و بحث تثبیت جمعیت در مهاجرت معکوس از اصلی ترین اهداف نمایشگاه های این چنینی است.

هاشمی ادامه داد: در واقع برگزاری نمایشگاه هایی در این سطح به شناخت بیشتر جاذبه ها، توانمندی ها و پتانسیل های حوزه روستایی و عشایر کمک می کند. ضمن اینکه در بازاریابی و ارتباط دو سویه بین جامعه روستایی و عشایری می تواند در شناخت حوزه های عشایری و روستایی بسیار کمک کننده باشد.

هاشمی» مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی: در راستای تسهیل فرایند فروش محصولات روستاییان و عشایری قرارگاه جهادی وزارت کشور طرحی به نام «تکام» ابلاغ کرده که یکی از موضوعاتی که در این طرح به آن پرداخته شده موضوعات نمایشگاهی و ارائه محصولات در مجامع ملی و حتی بین المللی است

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه روستاییان و عشایر اصولا در حوزه فروش محصولات مشکل دارند، چه اقداماتی در راستای تسهیل فرایند فروش صورت داده اید نیز گفت: همانطور که می دانید قرارگاه جهادی وزارت کشور طرحی را ابلاغ کرده به نام «تکام» که همان توانمند سازی و کار آفرینی مردم پایه است. یکی از موضوعاتی که در این طرح به آن پرداخته شده مسائل و موضوعات نمایشگاهی و ارائه محصولات در مجامع ملی و حتی بین المللی است که روستاییان و عشایر از این طریق دیده شوند.

هاشمی افزود: همچنین در بحث استان ها موضوع مهمی که در حیطه مسئولان استانی است و استاندار خراسان جنوبی نیز با جدیت پیگیر هستند بحث تامین زیرساخت ها در حوزه آب، راه و سایر موضوعات است که زمینه را برای زندگی و رفاه روستاییان در منطقه فراهم کنند که اقدامات خوبی به خصوص در حوزه راه های روستایی و آبرسانی انجام شده است.

شرایط برای پویایی اقتصاد روستا فراهم است

وی تاکید کرد: به نظر بنده شرایط برای اقتصاد روستا و پویایی آن فراهم شده و در همین راستا ما به جامعه روستایی و عشایر اعلام کردیم و با کمک مسئولان ذیربط از جمله فرماندار، شورای های روستایی، دهیاران، استاندار و غیره توانستیم ۶۰ تولید کننده و شرکت کننده در حوزه محصولات دانش بنیان، کشاورزی، صنایع دستی، محصولات صنعتی و را ترغیب به حضور در نمایشگاه روستا آباد کنیم. تا در این نمایشگاه شرکت کنند و محصولات خود را به ارائه بگذارند که از استقبال خوبی نیز برخوردار شد.

وی ادامه داد: این در شرایطی است که برگزاری این نمایشگاه ها می تواند به زنجیره ارزشی که دغدغه کشاورزان است کمک کند. چون محصولات روستاییان و عشایر ما از نظر بازار فروش ضعف دارند و این اتفاقات باعث می شود که ارتباط پیدا کنند و مشتری پیدا کنند. ضمن اینکه از این طریق بحث بازاریابی شان تکمیل می شود و به این ترتیب تکمیل زنجیره ارزش که دغدغه کشاورزان است را رقم می زند.

کد خبر: ۲۴۸٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha