۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
زیباترین نماهای ساختمان سال ۲۰۲۳ + بهترین متریال نمای ساختمان

زیباترین نماهای ساختمان سال ۲۰۲۳ + بهترین متریال نمای ساختمان

امروزه متریال مختلفی برای ساخت نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرد که یکی از بهترین گزینه های آن ساخت نمای چوبی ساختمان با استفاده از ترمووود نما است که در این مقاله هدف بحث قرار گرفته است.

به گزارش بازار، در سال های اخیر متریال و مصالح زیادی برای ساخت نمای ساختمان مورد استفاده قرار گرفته اند که تنوع بالایی از سبک را برای افراد و سازندگان فراهم کرده است که می توانند بر اساس نوع ساختمان و میزان بودجه ای که در اختیار دارند، مناسب ترین و بهترین متریال نمای ساختمان را انتخاب کنند. البته باید توجه داشت که در چنین شرایطی این سوال ایجاد می شود که بهترین و زیباترین نمای ساختمان چه ویژگی هایی دارد و چگونه می توان بهترین نمای ساختمان را انتخاب کرد؟

در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی بهترین متریال نمای ساختمان ، شما را با چند طرح از زیباترین نماهای ساختمان سال ۲۰۲۳ نیز آشنا کنیم. 

دلایل اهمیت نمای ساختمان

بدون شک هر سازه و بنا از بخش های مختلفی تشکیل شده که هر کدام از آن ها برگرفته از ذوق و مهارت معمار یا سازنده آن است و مهم ترین بخش نیز در هر ساختمان که قبل از هر چیز به چشم میخورد، نمای بیرونی آن است. به همین جهت توجه به نوع انتخاب متریال نمای ساختمان در ضمن در نظر گرفتن بودجه اهمیت بسیار زیادی دارد. از جمله مهم ترین دلایل اهمیت نمای ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. بهترین نمای ساختمان ، نمایی است که بتواند ساختمان شما را در بین ساختمان های مجاور متمایز کند و در عین حال نظم و قاعده دیگر نماهای اطراف را با وجود زیبایی حفظ کند.

۲. از دیگر دلایل اهمیت نمای ساختمان موضوع سرمایش و گرمایش یا همان انتقال انرژی است. به همین جهت هنگام انتخاب نمای ساختمان و متریال مناسب برای ساخت آن باید به شرایط آب و هوای منطقه خود توجه داشته باشید.

۳. مورد بعد نیز مربوط به داشتن مقاومت نما نسبت به عوامل بیرونی و طبیعی است که موجب ایمنی ساختمان می شود. لذا باید توجه داشته باشید نمای انتخابی شما نسبت به عوامل خارجی و نفوذ آن ها مقاومت کافی را داشته باشد.

قیمت نمای چوبی ساختمان

متریال قابل استفاده در نمای ساختمان

همان طور که در ابتدای بحث بیان شد؛ متریال مختلف و متنوعی برای ساخت نمای ساختمان وجود دارد که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه برخی از پر کاربردترین مصالح ساخت نما را معرفی می کنیم و در نهایت بهترین متریال نمای ساختمان نیز بیان خواهد شد این موارد عبارتند از:

۱) نمای آجری

یکی از اولین و محبوب ترین نماهای ساختمان که دارای قدمت زیادی است، نمای آجری است. این نما از سازگاری خوبی با شرایط مختلف آب و هوایی برخوردار است و برای ساخت نماهای سنتی گزینه مناسبی محسوب می شود. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که هرچند از گذشته نمای آجری جزو بهترین نماهای ساختمان بوده، ولی نمی توان از متریال نوین غافل شد. پس بهتر است به بررسی سایر متریال نمای ساختمان نیز بپردازیم.

۲) نمای سنگی

از دیگر متریال مناسب برای ساخت نمای ساختمان، سنگ های طبیعی هستند که می توانند جلوه باشکوه و زیبایی را به ساختمان شما ببخشند. این نوع متریال در کنار داشتن زیبایی و مقاومت بالا از قیمت بالاتری نیز نسبت به سایر مصالح برخوردار هستند که به علت طبیعی بودن آن ها است.

۳) نمای شیشه ای

یکی دیگر از مصالح ساخت نمای ساختمان شیشه است که به دلیل داشتن جلوه ای خاص می تواند هر کسی را برای استفاده در نمای ساختمان وسوسه کند ولی نباید از هزینه بالای اجرای آن غافل شد. این نوع نمای ساختمان بار مرده را کاهش می دهد و یک ویوی کاملا باز را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین در صورتی که از شیشه های با کیفیت بالا استفاده شود می تواند عایق خوبی در برابر حرارت و صوت نیز باشد.

۴) نمای چوبی

یکی دیگر از مصالح معروفی که از گذشته تا کنون جزو بهترین متریال نمای ساختمان محسوب می شده و برای استفاده در محیط های روستایی، شهری و حتی ویلاسازی مناسب است، نمای چوبی است. استفاده از چنین نمایی جذابیت و زیبایی خاصی را برای بنای شما به ارمغان می آورد. برای ساختنمای چوبی باید استفاده از متریال مقاوم و بادوام را در اولویت قرار داد هرچند که قیمت بالاتری داشته باشند. همچنین باید به هزینه های نصب و نگهداری نمای چوبی نیز توجه کرد. 
چوب های مورد استفاده برای ساخت نمای چوبی تنوع زیادی دارند ولی در ادامه یکی از بهترین انواع چوب نمای ساختمان را به شما معرفی خواهیم کرد.

برای مشاهده لیست قیمت و اطلاع از  قیمت چوب نمای ساختمان  کلیک کنید.

۵) نمای سرامیکی

از دیگر متریال پرکاربرد در ساخت نمای ساختمان می توان به سرامیک اشاره کرد که در کنار داشتن قیمت مناسب، مقاومت مورد قبولی نیز دارد. این متریال برای ساخت نمای ساختمان های اداری و تجاری گزینه مناسبی است زیرا در کنار داشتن طرح های متنوع، دارای قابلیت ضد حریق نیز است ولی در عوض در برابر حرارت و صوت هیچ گونه مقاومتی ندارد که می تواند یک نکته منفی درباره این محصول به شمار آید.

هزینه ساخت ترموود نما

بهترین متریال نمای ساختمان و ویژگی های آن

در بخش قبل به معرفی بهترین و پرکاربردترین متریال نمای ساختمان پرداختیم و ویژگی های مربوط به هرکدام را بیان نمودیم. اکنون زمان آن فرا رسیده که با مقایسه موارد گفته شده، بهترین متریال نمای ساختمان را به شما معرفی کنیم و به بیان ویژگی های آن بپردازیم. بر اساس بررسی های انجام شده از نظر کیفیت و محبوبیتی که متریال مختلف در میان افراد دارند، نمای چوبی با چوب ترمووود نما محبوبیت و برتری زیادی دارد و به همین جهت چوب ترمووود جزو بهترین متریال نمای ساختمان محسوب می شود.

در بیان ویژگی های نمای ترموود باید گفت که این نما در برابر شرایط مختلف آب و هوایی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و می توان با استفاده از آن زیبایی ظاهری ساختمان را دو چندان کرد و بر ارزش بنا افزود. 

بهترین مرکز خرید ترمووود نما در کشور

امروزه به دلیل استقبال زیادی که از ترمووود نما می شود مراکز و تولید کنندگان زیادی در کشور در این حوزه مشغول به فعالیت هستند که ممکن است تا حدودی انتخاب را برای مشتریان سخت کند. در این میان یکی از بهترین مراکز خرید ترمووود نما در کشور مجموعه کینگ وود است که جزو بهترین تولید کنندگان ترموود ایرانی در کشور است و محصولات با کیفیتی را با قیمت مناسب به مشتریان عرضه می کند. شما می توانید با توجه به نوع کاربری ساختمان خود و بودجه ای که در اختیار دارید با کارشناسان کینگ وود با شماره ۰۹۱۲۹۳۶۱۹۶۰ تماس بگیرید. در این مجموعه که در شهرک چوبفروشان خاوران تهران واقع شده است، انواع مختلفی از چوب ترمووود در ضخامت های مختلف با بهترین قیمت موجود در بازار به مشتریان عرضه می شود که می توانند بر حسب نیاز خود چه به صورت حضوری با مراجعه به دفتر این مجموعه و چه به صورت اینترنتی از طریق سایت kingwood.pw محصول مورد نظر و مناسب پروژه خود را سفارش دهند.

برای خرید و اطلاع از قیمت ترموود نما کلیک کنید.

زیباترین نماهای ساختمان سال ۲۰۲۳

خرید ترموود نما

قیمت ترموود نما

قیمت ترمووود نما

قیمت ترمووود نما

قیمت نمای ترمووود

قیمت نمای ترمووود

هزینه ساخت ترموود نما

کد خبر: ۲۴۸٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha