۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
۲.۴ درصد منابع بانکی کشور در مازندران تولید می شود
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

۲.۴ درصد منابع بانکی کشور در مازندران تولید می شود

بابلسر- رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: مازندران ۲.۴ درصد تولید منابع بانکی کشور را عهده دارد درحالی که بهره مندی ان از اعتبارات و تسهیلات بانکی زیر ۷۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالله مهاجر عصر پنجشنبه در جلسه با فعالان اقتصادی مازندران در هتل بانک ملی در بابلسر با بیان اینکه مازندران ۲.۴ درصد منابع بانکی کشور را تولید می کنند اما میزان بهره مندی آن از اعتبارات زیر ۷۰ درصد است، افزود: در حالی که سقف بهره مندی از اعتبارات ۸۵ درصد تعیین شده است.

وی افزود: محرومیت مازندران به رغم داشتن ظرفیت های زیادی در حوزه های اقتصادی در حالی است که با بهره مندی از اعتبارات ۸۵ درصدی حدود شش هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان تزریق می شود.

وی خواستار افزایش اختیارات بانک ها شد و گفت: این اختیارات به گونه ای نیست که بتوان مشکلات استان را حل کند و باید نسبت به افزایش اختیارات گام برداشت.

مهاجر با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ شرکت استان در حال تملیک شدن توسط بانک ها هستند، ادامه داد: باید با ارائه تسهیلات از واگذاری و تملیک این شرکت ها جلوگیری کرد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد: اجرای ماده ۲۱ و ۲۳ قانون برنامه را برای توسعه استان امری مهم به شمار می رود و باید برای رونق تولید در استان راهکاری اساسی تدبیر کنیم.

کد خبر: ۲۴٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha