۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۲
کشت پاییزه براساس مدل‌سازی یارانه‌ای در گلستان| عملکرد ۴ برابری زیتون در گلستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خبرداد؛

کشت پاییزه براساس مدل‌سازی یارانه‌ای در گلستان| عملکرد ۴ برابری زیتون در گلستان

گرگان- رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: کشت محصولات پاییزه برای اولین بار براساس مدل‌سازی رایانه‌ای و براساس اصول دانش بنیان در گلستان برنامه‌ریزی و در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد برزعلی شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در دولت سیزدهم اقدامات و خدمات بسیار خوبی در بخش کشاورزی و در برنامه‌های توسعه ای در روستاهای استان برنامه ریزی و اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: گلستان عملکرد قابل قبولی در حوزه محصولات زراعی و باغی داشته به عنوان مثال توانسته‌ایم در تولید زیتون عملکرد چهار برابری داشته باشیم و همچنین برای اولین بار رتبه اول تولید مرغ را در سال جاری به دست آوردیم.

وی گفت: افزایش تولید را در راستای افزایش درآمد روستاییان برنامه ریزی و اجرایی می کنیم.

برزعلی عنوان کرد: در بحث جهش تولید در دیمزارها وام های کم بهره با بازپرداخت هفت ساله و چهار درصد به متقاضیان ارائه می شود و اگر سیاست های ابلاغی بخش کشاورزی را به درستی اجرا کنند برای خرید ادوات ۳۰ درصد وام بلاعوض پرداخت می کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در ادامه گفت: بذور گواهی شده به میزان کافی در استان تهیه شده و تدارک خوبی در حوزه کود اوره، کود سفید و کود پتاسه فراهم کرده ایم.

برزعلی در ادامه از کشاورزان استان خواست حتی المقدور از بذور گواهی شده استفاده کنند تا هم عملکرد و میزان تولید افزایش یابد و هم آفات و بیماری ها از بین بروند.

وی گفت: کشت محصولات پاییزه برای اولین بار براساس مدل‌سازی رایانه‌ای و براساس اصول دانش بنیان برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.

کد خبر: ۲۴۸٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha