۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۳
مرحله نهم طرح واکسیناسیون نیوکاسل در روستاهای گلستان آغاز شد
معاون دامپزشکی گلستان:

مرحله نهم طرح واکسیناسیون نیوکاسل در روستاهای گلستان آغاز شد

گرگان- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گلستان گفت: مرحله نهم طرح واکسیناسیون رایگان طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن عبدالوند شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: مرحله نهم طرح واکسیناسیون رایگان طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در گلستان آغاز و در حال انجام است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گلستان بیان کرد: بیماری نیوکاسل به عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های طیور صنعتی و بومی کشور مطرح است لذا به منظور افزایش سطح ایمنی طیور بومی علیه این بیماری و در نهایت قطع چرخه تکثیر ویروس و انتقال به طیور صنعتی، اداره کل دامپزشکی استان گلستان با بکارگیری از توان نیروهای دولتی خود مرحله نهم طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل در طیور روستایی را در نیمه دوم مهرماه سالجاری آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داد.

وی اضافه کرد: این عملیات با اولویت روستاهای کانون، پر خطر و پر جمعیت و جلوگیری از سرایت به مرغداری‌های صنعتی و کمک به معیشت جامعه روستایی به صورت رایگان انجام می شود.

عبدالوند بیان کرد: نیوکاسل از جمله بیماری‌های مهم پرندگان است که در صورت ابتلای پرنده به آن، تلفات بالایی را در طیور بومی و صنعت مرغداری به همراه دارد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گلستان افزود: استفاده از واکسن مناسب از جمله مؤثرترین راههای پیشگیری از بیماری نیوکاسل برای پیشگیری از شیوع این بیماری در بین جمعیت طیور است.

وی بیان کرد: در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح و به منظور پوشش فراگیر و حداکثری طیور روستایی و در نتیجه افزایش ایمنی پرنده علیه بیماری مهلک نیوکاسل در سراسر استان، همکاری بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاییان با ادارات دامپزشکی و اکیپ های واکسیناسیون بسیار کمک کننده و تاثیرگذار خواهد بود.

عبدالوند گفت: تاکنون هشت طرح واکسیناسیون نیوکاسل در طیور روستایی استان با فواصل حدود ۶ ماه اجرا و در هر نوبت بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شده اند.

کد خبر: ۲۴۸٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha