۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶
روسیه با همکاری ایران و سایر کشورها کریدور شمال-جنوب را اجرا می‌کند
رئیس‌جمهور روسیه:

روسیه با همکاری ایران و سایر کشورها کریدور شمال-جنوب را اجرا می‌کند

پوتین، رئیس جمهور روسیه از اجرای پروژه کریدور شمال به جنوب با همکاری ایران، جمهوری آذربایجان و کشورهای دیگر خبر داد.

به گزارش بازار، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه غروب چهارشنبه به وقت تهران از اجرای پروژه کریدور شمال به جنوب با همکاری ایران، جمهوری آذربایجان و کشورهای دیگر خبر داد.

پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: «روسیه پروژه شمال-جنوب را اجرا می کند، توافق‌هایی با همه شرکت کنندگان صورت گرفته و ایران، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان نسبت به آن علاقه نشان می‌دهند.

بر اساس این گزارش، کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال-جنوب یک مسیر چندوجهی از سنت پترزبورگ به بندر بمبئی (هند) به طول ۷.۲ هزار کیلومتر است. روسیه و ایران پیشتر اسناد تکمیل آخرین قطعه راه آهن در مسیر شمال - جنوب، آستارا - رشت در ایران را امضا کرده‌اند.

رئیس جمهور روسیه گفت: «ما با همه شرکت کنندگان در این روند توافقاتی داریم. اسناد مربوطه با ایران، با جمهوری آذربایجان وجود دارد و من با "الهام علی اف" رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در چارچوب اجلاس کشورهای مستقل مشترک المنافع در قرقیزستان دیدار خواهم کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «مقدمات اجرای پروژه شمال - جنوب در حال تکمیل است. برای این منظور، کنسرسیومی به رهبری بانک «وی تی بی» ایجاد می‌شود.»

پوتین گفت: «امیدوارم همه چیز در آینده نزدیک آغاز شود.»

این کریدور مسیر جایگزین برای مسیر ناوبری دریایی در نظر گرفته می‌شود که اروپا، کشورهای خلیج فارس و اقیانوس هند را از طریق کانال سوئز به هم متصل می کند و شامل ۳ مسیر ترانزیتی بین المللی شمال به جنوب از طریق دریای خزر با استفاده از راه‌آهن و بنادر و دو راه زمینی غربی و شرقی است.

در مقایسه این گذرگاه با مسیر دریایی از طریق کانال سوئز، مسافت بیش از نصف شده است که موجب کاهش زمان و هزینه حمل و نقل می شود.

کد خبر: ۲۴۸٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha