۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
حجم ذخایر آب سدهای استان تهران به ۳۷۲ میلیون مترمکعب رسید
روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران:

حجم ذخایر آب سدهای استان تهران به ۳۷۲ میلیون مترمکعب رسید

روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد: مجموع ذخیره آب سدهای استان تهران (لتیان، امیرکبیر، طالقان، لار و ماملو) به ۳۷۲ میلیون مترمکعب رسید.

به گزارش بازار، حجم سدهای استان تهران اکنون ۳۷۲ میلیون مترمکعب است که این میزان در سال گذشته ۳۷۱ میلیون متر مکعب برآورد شده است.

همچنین شهریورماه سال جاری با ۱.۵ میلیمتربارندگی، نقطه پایانی بر سال آبی بود که استان تهران با ۱۹۷.۹ میلی‌متر بارش، با کاهش ۳۰.۴ درصدی بارش‌ها، سومین سال پیاپی را با کمبود قابل توجه میزان رواناب‌های سطحی حاصل از بارش پشت سر گذاشت.

این گزارش حاکی است بر اساس نتایج اطلاعات دریافتی از شبکه ایستگاه‌های تبخیر سنجی و ترسیم منحنی هم دما، بیست و دو روز ابتدایی شهریورماه سال جاری با تداوم افزایش دمای یک تا دو درجه‌ای نسبت به دوره نرمال، شهریورماهی با شرایط دشوار آب وهوایی را برای شهروندان استان تهران، ثبت کرد. اگر چه دهه پایانی این ماه، میل به سازگاری دمایی داشت و با توقف روند افزایشی دما، روزهای خنکی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بلند مدت، سپری کرد، اما میانگین دمای استان، در شهریورماه امسال با ۲۵.۲درجه سانتیگراد، در مقایسه با میانگین دمای ۲۴.۳درجه سانتیگراد شهریورسال گذشته و ۲۳.۹ درجه سانتیگراد میانگین بلندمدت، به ترتیب با افزایش ۰.۹ و ۱.۳ درجه ای دما، مواجه شد.

در ضمن بر اساس نقشه‌های هم تبخیر ترسیمی، میزان تبخیر شهریورماه در گستره استان، ۲۹۷.۶ میلیمتر محاسبه شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۱۰.۴درصد افزایش تبخیر مواجه بوده‌ایم.

این گزارش حاکی است مدیریت و اصلاح الگوی مصرف آب با توجه به کمبود نزولات آسمانی و خشکسالی‌های پی در پی همچنان در بخش‌های مختلف بویژه بخش های کشاورزی، صنعتی و خانگی توصیه می‌شود.

کد خبر: ۲۴۸٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کریمی IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
      0 0
      از تابستان گذشته تا امروز آب بخش کشاورزی که از سدهای استان تهران و البرز تأمین می‌شد قطع گردیده ،با توجه به حذف سهمیه آب کشاورزی باید سطح ذخیره آب سدها افزایش پیدا می کرد اما اینگونه نشده و بخش کشاورزی وباغداری هم از دست رفته.