۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
سهم ۱۵ درصدی اصفهان در تولید تخم مرغ| کارخانه تولید فرآورده‌ ها راه اندازی شود
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

سهم ۱۵ درصدی اصفهان در تولید تخم مرغ| کارخانه تولید فرآورده‌ ها راه اندازی شود

اصفهان- ایراندوست؛ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: این استان سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخم مرغ تولید می کند و در بازار تولید این فراورده سهم ۱۵ درصدی دارد.

حسین ایراندوست، در گفت و گو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه سرانه مصرف تخم مرغ در کشور اندک است و باید در این زمینه فرهنگسازی شود، اظهار کرد: اصفهان سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخم مرغ تولید می کند و در بازار تولید این فراورده سهم ۱۵ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه سرانه تولید در کشور سالانه ۱۳ کیلوگرم است، افزود: این در حالی است که سرانه تولید تخم مرغ در استان اصفهان به ۳۳ کیلوگرم به ازای هر نفر می‌رسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: سال گذشته ۵۲ هزار و ۴۰۰ تن تخم مرغ از کشور صادر شد که سهم اصفهان از این میزان حدود ۱۱ هزار تن بود.

وی ادامه داد: ۱۵۴ واحد تولید تخم مرغ با ۸.۷ میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار در استان اصفهان، فعالیت می‌کنند اما به یقین افزایش این تعداد می تواند برای کشور و استان مفید باشد.

ایراندوست با اشاره به اینکه راه‌اندازی یک کارخانه تولید فراورده‌های تخم مرغ در استان اصفهان بسیار مفید و در حمایت از تولید کننده و حفظ ثبات بازار بسیار تاثیرگذار خواهد بود، تاکید کرد: مسئولان مختلف از اداره آموزش و پرورش گرفته تا وزارت بهداشت باید در راستای فرهنگسازی برای مصرف تخم مرغ تلاش کنند چراکه در سلامتی جامعه بسیار موثر است.

کد خبر: ۲۴۸٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha