۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
مالکان واحدهای خالی باید مالیات بدهند
مدیرعامل شهر جدید پردیس:

مالکان واحدهای خالی باید مالیات بدهند

هدایت، مدیرعامل شهر جدید پردیس اظهار داشت: دلالان بازار مسکن با ایجاد جو روانی و خرید و فروش‌های کاذب زمینه مساعدی را برای افزایش یکباره قیمت مسکن فراهم می‌آورند.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، مهدی هدایت مدیرعامل شهر جدید پردیس، با اشاره به دلیل افزایش قیمت مسکن در شهر پردیس، گفت: افزایش قیمت مسکن و زمین در تهران در نرخ‌گذاری واحدهای پردیس موثر است.

وی افزود: حضور غیر متعارف و تعداد زیاد دلال‌های مسکن در شهر جدید پردیس باعث شده تا قیمت مسکن در این شهر افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شهر جدید پردیس ادامه داد: بسیاری از واحدهای مسکن مهر به مردم تحویل داده شده‌اند اما هنوز کسی ساکن نشده است و اکثر واحدها بیش از ۱۰ مرتبه به طور وکالتی معامله شده‌اند و اما هنوز مسکن به دست مصرف‌کننده واقعی نرسیده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دادستان پردیس و شورای تامین شهرستان به موضوع دلالی مسکن ورود پیدا کرده‌اند و این معضل تا حد زیادی ساماندهی شده است.

مهدی هدایت افزود: باید از واحدهای خالی از سکنه مالیات دریافت شود.

وی با اشاره به این که مسکن به کالایی سرمایه‌ای مبدل شده است، عنوان کرد: در سال‌های گذشته ارزش افزوده حوزه ملک و مسکن بیشتر از سایر حوزه‌ها بوده است و مردم همواره به سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن علاقه‌ داشته‌اند.

مدیرعامل شهر جدید پردیس افزود: ارزش افزوده‌ غیر متعارفی که در حوزه مسکن وجود دارد به افزایش نرخ مسکن کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: واحدهای مسکن باید در اختیار مصرف‌کننده واقعی قرار بگیرد.

هدایت ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته بسیاری از دارندگان مسکن مهر، واحدهای ساختمانی را فروخته‌اند و این واحدها الان در دست دلالان افتاده است.

وی افزود: دلالان بازار مسکن با ایجاد جو روانی و خرید و فروش‌های کاذب زمینه مساعدی را برای افزایش یکباره قیمت مسکن فراهم می‌آورند.

مدیرعامل شهر جدید پردیس تاکید داشت: ما باید با وضع قوانین جدید و کارا دست دلالان را از بازار مسکن کوتاه کنیم.

وی با اشاره به اجازه زمین ۹۹ ساله در مسکن مهر، عنوان کرد: اعیان واحدهای مسکن مهر در اختیار مالکان قرار دارند، اگر واحدها بعد از ۹۹ سال تخریب شوند زمین‌های مسکن مهر به حوزه اوقاف مربوط می‌شوند.

کد خبر: ۲۴٬۸۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha