۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
بازسازی ۲۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های بخش خصوصی

بازسازی ۲۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های بخش خصوصی

۲۰۰ دستگاه اتوبوس‌های فرسوده در مشهد بازسازی می‌شود.

به گزارش بازار، محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد با اشاره به مشکلات اتوبوس‌های فرسوده بخش خصوصی گفت: با هدف کاهش سرفاصله زمانی رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه و کمک به بخش خصوصی از بازسازی حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده بخش خصوصی حمایت خواهد شد.

محمد رضا قلندر شریف در حاشیه بازدید سرزده از طرح‌های عمرانی و با زدید از توقفگاه‌های اتوبوس شرکت‌های بخش خصوصی اتوبوسرانی افزود: متاسفانه حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده بخش خصوصی در توقفگاه‌ها بدون استفاده مانده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس بین۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان باشد گفت: برای تامین منابع مورد نیاز، حوزه مالی، باید ساز و کار مالی مناسب را پس از دریافت مصوبه شورای اسلامی شهر برای ارائه تسهیلات فراهم کند.

شهردار مشهد با بیان این که یکی از مشکلات بخش خصوصی اتوبوسرانی، اتوبوس‌های فرسوده این شرکت‌ها است، گفت: با هدف رفع نیازهای حوزه حمل و نقل عمومی، رفع مشکل ازدحام مسافر، کاهش سرفاصله زمانی و پوشش کامل خطوط شهر و همچنین باز شدن گره ده ساله بخش خصوصی، باید برای بازسازی اساسی ناوگان اقدام شود.

قلندر افزود: این تصمیم با هدف صیانت از سرمایه‌های ملی، ایجاد اشتغال برای بیش از ۶۰۰ نفر و کمک به حمل و نقل عمومی اتخاذ شده است.

وی گفت: معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک و معاونت اقتصادی شهرداری مشهد مکلف شده است تا با درنظرگرفتن ساز و کار مناسب، برای بازسازی و برگشت به چرخه سرویس دهی ۲۰۰ دستگاه از ناوگان متوقفی بخش خصوصی اقدام کند که تا پایان سال شاهد افزایش کیفیت سرویس دهی حمل و نقل عمومی باشیم.

کد خبر: ۲۴۸٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha