۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶
اقتصاد جهان به سمت مدل چندقطبی در حال تغییر است
رئیس‌جمهور روسیه:

اقتصاد جهان به سمت مدل چندقطبی در حال تغییر است

رئیس جمهور روسیه ضمن بیان اینکه اقتصاد جهان به سمت مدل چند قطبی حرکت می‌کند، گفت: سهم چین در اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۲۸ میلادی به ۱۹.۷ درصد و سهم آمریکا به ۱۴.۵ درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش بازار، ولادیمیر پوتین چهارشنبه در نشست عمومی مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه در مسکو همچنین از سیاست اتحادیه اروپا در تحریم نفت و گاز این کشور گفت: اقدامات نخبگان غربی باعث هرج و مرج در بازار جهانی انرژی شده است و بانیان آن باید وضعیت کنونی را اصلاح کنند.

در این رویداد بین‌المللی که با حضور برخی مقامات کشورهای عضو اوپک و اوپک پلاس از جمله وزیر نفت ایران در حال برگزاری است، رییس‌جمهوری روسیه تصریح کرد: اروپایی‌ها امروز برای دریافت نفت و گاز مبالغی بیش از حد پرداخت می‌کنند، در نتیجه اقتصاد اتحادیه اروپا در "نقطه صفر" قرار دارد.

رییس‌جمهوری روسیه ادامه داد: منابع انرژی روسیه سال‌ها است که رفاه اروپا را تضمین کرده‌اند و اکنون مقامات این کشورها، تلاش می‌کنند آنها را رها کنند.

وی خاطرنشان کرد: درآمدهای واقعی مردم در اتحادیه اروپا در منطقه یورو در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی ۱.۲ درصد کاهش یافت، در حالی که در فدراسیون روسیه ۴.۴ درصد افزایش یافت.

رییس‌جمهوری روسیه در ادامه با اشاره به تحریم‌های غرب علیه این کشور اظهارداشت: شرکت‌های انرژی روسیه دوباره بر بازارهای آسیایی متمرکز شده‌اند و این با انگیزه تغییرات ژئوپلیتیک نیست، بلکه به دلیل روند بازار است.

وی افزود: روسیه به سهم قابل توجهی در ایجاد تعادل در بازار جهانی انرژی و همکاری با کشورهای علاقه مند ادامه خواهد داد.

پوتین تاکید کرد: فدراسیون روسیه به هماهنگی با اوپک پلاس ادامه خواهد داد، چرا که بر این باور هستیم که کشورها با همکاری از همه چالش ها عبور می‌کنند.

رییس‌جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه گفت: مسئله فلسطین در قلب هر مسلمانی احساس می شود و وضعیت امروز فلسطینیان به عنوان مظهر بزرگ بی عدالتی تلقی می شود.

پوتین در ادامه تصریح کرد: آمریکا سازوکارهای منطقه ای و مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد برای حل مناقشه اعراب و اسرائیل را نادیده گرفته است.

پوتین با بیان اینکه باید به دنبال راه مسالمت آمیز برای حل مسائل فلسطین باشیم، گفت: اگر درگیری از مرزهای فلسطین فراتر رود، شرایط بدتر می شود. امروز برخی کشورها را در آنچه که در فلسطین رخ می دهد، مقصر می دانند. امیدوارم که جامعه جهانی در این زمینه با عقل سلیم تصمیم بگیرد.

رویدادهای هفته انرژی روسیه ۱۱ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۹ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲) با برنامه محوری با موضوع واقعیت جدید انرژی در جهان آینده در مسکو در حال برگزاری است.

بنا بر اعلام برگزارکنندگان این رویداد بین‌المللی، انتظار می رود بیش از چهار هزار میهمان از بیش از ۶۰ کشور در این رویداد شرکت کنند که در میان آنها، ‌ اسامی برخی نخست وزیران، وزیران و سفیران از کشورهای مستقل مشترک المنافع، نمایندگان پارلمان‌های و روسای سازمان های بین المللی و منطقه ای دیده می‌شود.

مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه شامل بیش از ۳۰ رویداد در موضوعاتی همچون توسعه پایدار و آب و هوا، توسعه علمی و فناوری و تحول دیجیتال و توسعه بخش سوخت و انرژی است.

مجمع بین المللی هفته انرژی روسیه که سنگ بنای آن سال ۲۰۱۶ میلادی گذاشته شد، توسط بنیاد روس کنگرس و وزارت انرژی فدراسیون روسیه و با حمایت دولت شهر مسکو در حال برگزاری است.

کد خبر: ۲۴۸٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha