۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
صنعت توریسم برترین جایگزین اقتصاد نفتی| برندسازی صنایع دستی اصفهان ضروری است
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

صنعت توریسم برترین جایگزین اقتصاد نفتی| برندسازی صنایع دستی اصفهان ضروری است

اصفهان - ایزدی؛ رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی پارلمان بخش خصوصی اصفهان گفت: اقتصاد تک محصولی نفت هیچوقت نمی تواند کشور را از بحران نجات دهد و بهترین جایگزینی پاک برای آن صنعت گردشگری است.

به گزارش بازار، صنایع‌ دستی آن‌ قدر درآمدزاست و اشتغالزایی دارد که در میان سایر صنایع کشور همواره از جایگاه خوبی برخوردار بوده است؛ صنعتی که می تواند هنر اصفهان را به خوبی به جهان معرفی کند و از سویی دیگر ارزآوری هم داشته باشد.

این در حالی است که چند سالی است که مدیریت ضعیف و سایر مشکلات بر این بخش از اقتصاد سایه انداخته است.

در این ارتباط مژگان ایزدی، رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی پارلمان بخش خصوصی اصفهان در گفت و گو با بازار در پاسخ به این سوال که چطور می توانیم این بخش از صنعت اصفهان را بارور کرده و در زمینه اشتغالزایی در این زمینه موفق عمل کنیم، اظهار کرد: اقتصاد تک محصولی نفت هیچوقت نمی تواند کشور را از بحران نجات دهد چرا که روزی این طلای سیاه به پایان خواهد رسید و بهترین جایگزینی که همواره به عنوان سرمایه ای پاک محسوب می شود توریسم است.

وی افزود: گردشگری که حالا در بسیاری از کشورها جزء منابع سودآور محسوب می شود و بنابراین ما باید به این مهم اهمیت بیشتری بدهیم و در این راستا باید به سمت برندسازی برویم چرا که از این طریق صنایع دستی اصفهان از رکود نجات پیدا خواهند کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی پارلمان بخش خصوصی ادامه داد: به نظر من جاذبه های گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان می تواند به عنوان مهم ترین عامل پیشرفت اصفهان باشد.

وی گفت: در حال حاضر با اینکه اصفهان با بسیاری از شهرهای دیگر خواهر خوانده است اما زیرساخت هایی که برای جذب توریست باید آماده شود هنوز میسر نشده است.

کد خبر: ۲۴۸٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha