۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
همه افراد حقیقی دارنده کارت بازرگانی می‌توانند برای واردات خودروهای کارکرده اقدام کنند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

همه افراد حقیقی دارنده کارت بازرگانی می‌توانند برای واردات خودروهای کارکرده اقدام کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: تا زمانیکه بازار انحصاری است، هم فساد و هم رانت وجود دارد؛ بازار باید رقابتی شود و این مهم زمانی محقق می‌شود که عرضه بیشتر از تقاضا باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، لطف اله سیاه کلی درباره تصویب آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: دولت باید این آئین‌نامه را هرچه سریعتر تصویب کند که متاسفانه تاکنون و با وجود گذشته چند هفته هنوز این آئین‌نامه تصویب نشده است؛ پیش از این مقرر بود که این هفته آئین نامه تصویب شود اما هنوز خبری نیست و ما نگران هستیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات خودروهای کارکرده خواسته دولت بود بنابراین دولت باید اهتمام ویژه‌ای به تصویب این آئین نامه داشته باشد، ادامه داد: در این آئین نامه همه افراد حقیقی دارنده کارت بازرگانی می‌توانند برای واردات خودروهای کارکرده اقدام کنند.

وی همچنین درباره اظهارات وزیر صمت مبنی بر اینکه قیمت‌گذاری خودرو باید برعهده وزیر صمت باشد، بیان کرد: تا زمانیکه بازار انحصاری است، هم فساد و هم رانت وجود دارد؛ بازار باید رقابتی شود و این مهم زمانی محقق می‌شود که عرضه بیشتر از تقاضا باشد، در این صورت بازار تعیین کننده قیمت می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: وزیر صمت، شورای رقابت و دولت نباید درباره قیمت خودرو تصمیم‌گیری کنند اما این موضوع مستلزم این است که عرضه بیشتر از تقاضا باشد، اما زمانیکه ما بازار را انحصاری می‌کنیم و تعداد خودروهای تولیدی یک سوم نیاز جامعه است، قیمت خودرو باید تعیین شود که در این پروسه نه مصرف‌کننده و نه تولیدکننده راضی نیستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: واردات خودروهای کارکرده موجب شکست انحصار بازار می‌شود و در این صورت نیازی به قیمت‌گذاری نیست.

کد خبر: ۲۴۸٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha