۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲
بخش خصوصی از ارتقا شرایط منطقه آزاد اینچه برون توسط دولت ناامید است
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازگانی گرگان:

بخش خصوصی از ارتقا شرایط منطقه آزاد اینچه برون توسط دولت ناامید است

گرگان- صفوی، رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازگانی گرگان گفت: بخش خصوصی از ارتقا شرایط منطقه آزاد اینچه برون توسط دولت ناامید شده است.

سعید صفوی در حاشیه دومین جلسه کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بخش خصوصی علی رغم ظرفیت های بکر منطقه آزاد اینچه برون از بهبود اوضاع در این ناحیه اقتصادی ناامید شده است.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازگانی گرگان افزود: بارها بخش دولتی برای ارتقا شرایط منطقه آزاد اینچه برون تصمیم گرفته اما همچنان در انتخاب مدیرعامل برای این ناحیه تعلل می کند.

به گفته صفوی، اگر دولت قادر به توسعه زیرساختی منطقه آزاد اینچه برون نیست، از ظرفیت بخش خصوصی کمک بگیرد.

وی یادآورشد: بارها مسئولان دولتی فنس کشی ۱۲ هزار هکتار زمین منطقه آزاد اینچه برون مطرح کرده اند اما تا کنون هیچ اتفاقی در این ناحیه نیافتاده است.

صفوی ادامه داد: در سفر اخیر وزیر اقتصاد به گلستان طی یک قرار شفاهی، مقررشد تا ۵۰ میلیارد تومان از بانک ملت برای هزینه های فنس کشی منطقه آزاد اینچه برون استفاده شود.

وی اضافه کرد: منطقه آزاد اینچه برون اگر به اتاق بازرگانی گرگان واگذار شود، طی شش ماه شرایط این ناحیه اقتصادی با سرمایه گذار داخلی و بدون نیاز به سرمایه گذار خارجی به شدت تغییر خواهد کرد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازگانی گرگان با بیان این موضوع که تجار و بازرگانان استان در امر صادرات با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، خاطرنشان کرد: مدیران و مسئولان دولتی در امر تصمیم سازی و وضع بخشنامه ها شرایط بخش خصوصی را در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: برای اینکه در صادرات استان شاهد توسعه و پیشرفت باشیم باید بستر و زیرساخت لازم فراهم شود که در این موضع دولت بخش پررنگی دارد.

صفوی با بیان این نکته که امر صادرات در ایران به دلیل تحریم های ظالمانه همراه با ریسک است، بیان کرد: اگر هدف توسعه صادرات و ارزآوری بیشتر در کشور و استان است باید ابزار لازم را دراختیار صادرکننده و بازرگانان قرار بگیرد.

کد خبر: ۲۴۸٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha