۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
تامین ۹۰ درصد از تامین مالی به عهده بانک‌ها است
عضو شورای فقهی سازمان بورس:

تامین ۹۰ درصد از تامین مالی به عهده بانک‌ها است

عضو شورای فقهی سازمان بورس گفت: بهترین جایگزین بانک بازار سرمایه است و در برنامه هفتم قرار بر این است که سهم بازار سرمایه افزایش یاید.

به گزارش بازار، غلامرضا مصباحی مقدم، عضو شواری فقهی سازمان بورس در نخستین همایش سالانه بازار سرمایه ابراز داشت: تامین ۹۰ درصد از تامین مالی به عهده بانک‌ها است، باید بازار سرمایه را بزرگ کنیم تا سهم تامین مالی آن افزایش یابد. بهترین جایگزین بانک بازار سرمایه است و در برنامه هفتم قرار بر این است که سهم بازار سرمایه افزایش یاید.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده تا پتروپالایش‌ها از طریق بازار سرمایه تامین مالی شوند و راه آن استفاده از صندوق پروژه‌ها است. در این میان مسئله با اهمیت دیگر استفاده از اوراق وکالت است.

محمد جواد شریف زاده، معاون وزارت اقتصاد نیز در این همایش گفت: برای این که رشد اقتصادی را ادامه دهیم باید سرمایه گذاری را در اقتصاد افزایش دهیم. در این شرایط نظام بانکی اهمیت دارد و شبکه بانکی در چند سال گذشته بهبود یافته است و زیان خود را کاهش داده اند.

وی افزود: اما تا حدی می‌توان به نظام بانکی تکیه کرد و باید جایگزین مناسب برای بانک پیدا کنیم و بهترین جایگزین بانک بازار سرمایه است. در برنامه هفتم قرار بر این است که سهم بازار سرمایه افزایش یاید، ترکیب بازار سرمایه نشان می‌دهد که این بازار جوان و رو به رشد است و متوسط سن این گروه حدود ۳۵ سال است. انشاالله بازار سرمایه دچار تحول شود به طوری که بازار سرمایه به بازار مطرح در تامین مالی تبدیل شود.

کد خبر: ۲۴۸٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha