۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
مالزی از بریکس در زمینه دلارزدایی پیروی می‌کند

مالزی از بریکس در زمینه دلارزدایی پیروی می‌کند

مالزی اعلام کرد که قصد دارد دلار آمریکا را از تجارت بین‌المللی خود حذف ‌کند.

به گزارش بازار، مالزی با هدف مقابله با سلطه دلار آمریکا، راه بریکس را در زمینه دلارزدایی دنبال می‌کند. انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی، روز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور قصد دارد به وابستگی به دلار آمریکا در تجارت جهانی پایان بخشد.

ابراهیم فاش کرد که مالزی به شدت در جهت دلارزدایی تلاش می‌کند و از ارز محلی خود، رینگیت، برای معاملات جهانی استفاده خواهد کرد.

وی گفت: مالزی اولین قدم‌های خود را برای پایان بخشیدن به اتکا به دلار آمریکا برداشته است.

نخست‌وزیر مالزی اذعان کرد که این کشور نمی‌تواند به طور کامل معاملات با دلار آمریکا را متوقف کند؛ اما به شدت تلاش خواهد کرد که استفاده از رینگیت را در دادوستدها افزایش دهد.

وی توضیح داد که مالزی قراردادهای تجاری نزدیکی با اندونزی، تایلند و چین دارد و استفاده از رینگیت را در معاملات خود با این شرکای تجاری آغاز خواهد کرد.

ابراهیم به مجلس مالزی گفت: راهبرد جدید شامل افزایش استفاده از رینگیت مالزی در دادوستد با چین (از اعضای بریکس) و کاهش معاملات با دلار آمریکا است.

نخست‌وزیر مالزی به سؤالات نمایندگان مجلس این کشور درباره اقدامات دولت برای تضمین ثبات رینگیت پاسخ داد. مجلس این کشور به موضوع کاهش بی‌سابقه ارزش رینگیت در برابر دلار آمریکا پرداخت، زیرا امسال ارزش رینگیت در برابر دلار آمریکا ۷.۶ درصد کاهش یافت.

مالزی برای توقف استفاده از دلار آمریکا از رویکرد بریکس پیروی می‌کند. این کشور قدم در راه کشورهای عضو بریکس گذاشته است تا به سوی کاهش ارزش دلار آمریکا حرکت کند.

اگر مالزی رینگیت را در بازارهای بین‌المللی برای معاملات تجاری به ارزش میلیاردی استفاده کند، ممکن است ارزش رینگیت تثبیت شود. این کشور اکنون در حال اصلاحات ساختاری است و در نهایت ممکن است استفاده از دلار آمریکا را به مرور کاهش دهد.

ابراهیم توضیح داد: مالزی این اصلاحات ساختاری را اجرا خواهد کرد که ممکن است سرمایه‌ها را جذب و اقتصاد و ارز محلی را تقویت کند.

ائتلاف بریکس الهام‌بخش بسیاری از کشورهای در حال توسعه در زمینه کنار گذاشتن دلار آمریکا و استفاده ارزهای محلی است.

کد خبر: ۲۴۸٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha