فقط ۱۰ درصد مرسوله‌ها توسط شرکت ملی پست جابه‌جا می‌شود
معاون شرکت ملی پست:

فقط ۱۰ درصد مرسوله‌ها توسط شرکت ملی پست جابه‌جا می‌شود

معاون بازرگانی شرکت ملی پست گفت: سهم شرکت ملی پست از حجم مرسولاتی که در کشور جابه‌جا می‌شود، نزدیک‌به ۱۰ درصد است و ۸۰ درصد مرسولات توسط بخش های متعددی که در این صنعت فعالیت می‌کنند توزیع می‌شود.

به گزارش بازار، محمد احمدی در گفت و گویی اظهار داشت: پست شریان نامرئی ارتباطات است. خدمات پستی روی لبه نیاز جامعه شکل گرفته است و خدمات متعددی به شهروندان ارائه می دهد و فقط ارسال و مراسلات نیست.

وی افزود: میانگین هزینه‌های توزیع در کشورهای توسعه یافته معادل ۶ تا هفت درصد و این عدد در ایران ۲ برابر میانگین جهانی است.

احمدی خاطرنشان‌کرد: برای بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط شرکت‌های پست یک توانمندساز هستند که فرصت عرضه و فروش خدمات را فراهم می‌کنند و با بهینه‌سازی خدمات هزینه شبکه های توزیع را کاهش می دهند.

وی تاکید کرد: هر میزان شبکه توزیع خرده فروشی را توسعه دهیم، قیمت تمام شده محصول برای مصرف کننده نهایی کاهش پیدا می کند.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ادامه‌داد: ساختار اصلی صنعت پست مبتنی بر توان نیروی انسانی است. حتی در کشورهای پیشرفته هم بیش از ۹٠ درصد عملکرد اجرایی وابسته به فعالیت نیروی انسانی است.

وی اظهار داشت: ادارات پست یک واسطه هستند که بنگاه های اقتصادی کوچک، متوسط و بزرگ را به مصرف کننده نهایی وصل می کنند.

احمدی بیان‌داشت: نزدیک‌به ۷۰ شرکت فعال در حوزه تجارت الکترونیک با شرکت ملی پست قرارداد واسطه پستی دارند و ۱۵ هزار فروشگاه اینترنتی را حمایت می کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: سهم شرکت ملی پست از حجم مرسولاتی که در کشور جابه جا می شود حدود ۱۰ درصد است و بخش عمده توزیع توسط بخش های متعددی که در این صنعت فعالیت می کنند، انجام می شود.

این مسوول با تاکید بر اینکه بازیگران این بازار باید ساماندهی شوند، گفت: هنوز تعداد فعالانی که به صورت خاکستری در این صنعت فعالیت می کنند سهم ۸۰ درصدی را به خود اختصاص داده اند.

وی تصریح‌کرد: چالش اصلی شرکت ملی پست زیرساخت است و باید سرمایه گذاری گسترده ای در این حوزه انجام شود.

به گزارش ایرنا، ترافیک سالیانه مرسولات پستی ۳۰۰ میلیون بسته است.

کد خبر: ۲۴۸٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha