۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
تفاهم نامه مشترک بنیاد مسکن و فرماندهی انتظامی تهران| حافظان امنیت صاحب مسکن می شوند

تفاهم نامه مشترک بنیاد مسکن و فرماندهی انتظامی تهران| حافظان امنیت صاحب مسکن می شوند

تفاهم نامه مشترک بنیاد مسکن و فرماندهی انتظامی تهران در حالی به امضاء رسید که طبق گفته های محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ ۷۰ درصد حقوق نیروی انتظامی صرف هزینه مسکن می شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: تفاهمنامه مشترک میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در خصوص تامین مسکن پرسنل انتظامی تهران در حالی عصر امروز در ساختمان بنیاد مسکن منعقد شد که محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ معتقد است ۷۰ درصد حقوق نیروی انتظامی صرف هزینه مسکن می شود بنابراین اگر با این تورم موجود اقدامی برای مسکن پرسنل نیروی انتظامی نشود آنها دچار مشکل خواهند شد.

سردار «عباسعلی محمدیان» فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مراسم امضای تفاهم نامه با بیان اینکه در هفته فراجا فرصتی است برای ارائه عملکرد و جذب مشارکت عمومی در جمع خبرنگاران گفت: نیروی انتظامی در کنار جلب مشارکت عمومی به دغدغه‌های کارکنان هم توجه دارد چرا که کارکنان نیروی انتظامی به طور شبانه روزی در حال خدمت هستند.

با مرکز فوریت‌های پلیس ١١٠، روزانه ٣۵ هزار بار تماس گرفته می‌شود و می توان گفت که هر سه ثانیه یک بار تماس گرفته و نیروی انتظامی پاسخگوی این افراد است و در روز ١٧ هزار از این تماس‌ها علمیاتی می‌شوند

وی ادامه داد: با مرکز فوریت‌های پلیس ١١٠، روزانه ٣۵ هزار بار تماس گرفته می‌شود و می توان گفت که هر سه ثانیه یک بار تماس گرفته و نیروی انتظامی پاسخگوی این افراد است و در روز ١٧ هزار از این تماس‌ها علمیاتی می‌شوند و ماموران و حافظان امنیت در سر صحنه حاضر می شوند.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه ۵۴ درصد در حوزه انتظامی، ۴۴ درصد در حوزه راهبر و مابقی در حوزه راهور است یادآوری کرد: روزانه ١٧ هزار نفر به طور متوسط برای انواع خدمات، به پلیس و مقر ما مراجعه می‌کنند. و آمارها نشان می دهد که از ابتدای سال تا کنون به ویژه در ایام اربعین ٣٢٠ هزار گذرنامه صادر شده و نیروی انتظامی و کارکنان شبانه‌روزی برای صدور گذرنامه اقدام می‌کردند. ١٢ تن مواد مخدر را کشف و از توزیع آن جلوگیری کردیم.

۶٠ تا ٧٠ درصد حقوق حقوق کارکنان و پرسنل نیروی انتظامی به مسکن اختصاص پیدا می‌کند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه حجم کار در نیروی انتظامی بسیار سنگین است و ۶٠ تا ٧٠ درصد حقوق حقوق کارکنان و پرسنل نیروی انتظامی به مسکن اختصاص پیدا می‌کند، خاطر نشان کرد: با این تورم در هزینه‌های مسکن دچار سختی می‌شوند و برای اضافه کار بعضا شغل دوم و سوم دارند. افزایش حقوق هم قانون دارد و افزایش آن در اختیار فرماندهان نیست.

او اگر چه از پاسخ به این سوال که چه میزان از پرسنل نیروی انتظامی مستاجر هستند خودداری کرد اما گفت: تنها راه جبران کار نیروی انتظامی خانه‌دار کردن آنها است. قرار بر این بود ١٠٠ هزار واحد مسکونی برای کارکنان تامین شود که ١۵ سال در آن زندگی کنند تا بتوانند خانه ملکی تامین کنند. تامین مسکن ملکی را بر عهده ما گذاشتند که ساخت ٢٠ هزار واحدی در شرق تهران را شروع کردیم.

محمدیان: اگر بتوانیم برای بخشی از نیاز بیش از ۷ هزار واحد مسکونی کارکنان نیروی انتظامی کاری کنیم و پیش بینی کنیم این مساکن را با همکاری بنیاد مسکن می توانیم تا سه سال تامین کنیم

محمدیان با تاکید بر اینکه اگر نتوانیم برای مسکن پرسنل نیروی انتظامی فکری کنیم با این تورم دچار مشکل می شوند ادامه داد: اگر بتوانیم برای بخشی از نیاز بیش از ۷ هزار واحد مسکونی کارکنان نیروی انتظامی کاری کنیم و پیش بینی کنیم این مساکن را با همکاری بنیاد مسکن می توانیم تا سه سال تامین کنیم.

صالحی: گران‌ترین کالا در سبد هزینه خانوار موضوع مسکن است که قسمت عمده هزینه‌های سبد خانوار را به خود اختصاص داده است

در این مراسم همچنین غلامرضا صالحی با بیان اینکه گران‌ترین کالا در سبد هزینه خانوار موضوع مسکن است که قسمت عمده هزینه‌های سبد خانوار را به خود اختصاص داده است، گفت: نیروی انتظامی باید تنها دغدغه آرامش جامعه را داشته باشد. این وظیفه خطیر، برعهده پلیس است اما ما هم این وظیفه را داریم که به سهم خودمان تلاش کنیم تا دغدغه کارکنان نیروی انتظامی را کاهش دهیم.

کارکنانی از نیروی انتظامی که اخیرا امکانات دولتی استفاده کردند و فرم ج آنها هم قرمز شده اما در حال حاضر مسکن ندارند از منابع بنیاد مسکن خانه‌دار می‌شوند و کارکنانی که فرم ج سبز است از طریق سامانه نهضت ملی مسکن می‌توانند تقاضای خود را ثبت کنند

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در این تفاهمنامه ساخت مسکن در مناطق مختلف تهران برای حافظان امنیت کشور و نیروی انتظامی تهران را برعهده داریم، اظهار داشت: کارکنانی از نیروی انتظامی که اخیرا امکانات دولتی استفاده کردند و فرم ج آنها هم قرمز شده اما در حال حاضر مسکن ندارند از منابع بنیاد مسکن خانه‌دار می‌شوند و کارکنانی که فرم ج سبز است از طریق سامانه نهضت ملی مسکن می‌توانند تقاضای خود را ثبت کنند و سایت برای آنها باز می‌شود.

کد خبر: ۲۴۸٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha