۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
نقش توسعه فناوری در افزایش بهره وری و  پیشرفت تکنولوژی کشور
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

نقش توسعه فناوری در افزایش بهره وری و پیشرفت تکنولوژی کشور

اصفهان -یزدیان؛ معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اهمیت فناوری و توسعه آن در نظام اقتصادی کشورها گفت: پیشرفت تکنولوژی باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی و افزایش بهره وری می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، امروزه زنجیره توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها نیازمند عنصری است که بتواند تداوم و استحکام این زنجیره را حفظ کند. این عنصر مهم «توسعه فناوری» است. با استفاده از فناوری می‌توان دستاوردهای پژوهشی را به محصولات و خدمات دانش‌بنیان تبدیل و ضمن ثروت آفرینی از مسیر خلق ارزش، در راستای رفاه جامعه گام برداشت.

توجه به توسعه فناوری باعث رونق اقتصاد دانش بنیان و شکل‌ گیری کسب و کارهایی بر مبنای دانش می شود که از دیرباز تاکنون مورد توجه بوده است.

هم افزایی میان شرکتها برای تولید فناوری‌های جدید

احسان یزدیان، معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پیشرفت تکنولوژی باعث صرفه‌ جویی در زمان و انرژی می‌شود و بهره‌ وری را افزایش می‌دهد؛ یکی از کارهایی که پارک‌های علم و فناوری می‌توانند برای تقویت این موضوع انجام دهند، ایجاد هم‌افزایی میان شرکت‌ های مختلف برای تولید فناوری‌ های جدید است.

وی افزود: زمانی که ما تکنولوژی‌ها را با یکدیگر تلفیق می‌کنیم به این نکته مهم دست می‌یابیم که توسعه فناوری راحت‌تر از چیزی است که ما فکر می‌کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: امروز مدل حل مشکلات نسبت به گذشته تغییرات چشمگیر و بنیادی را تجربه کرده است؛ البته بسیاری از فناوری‌ های سنتی نیز بر اساس سیستم‌ های آنالیز پیچیده طراحی شدند.

توسعه فناوری راحت‌تر از چیزی است که فکر می‌کنیم

وی با اشاره به اهمیت فناوری و توسعه آن در نظام اقتصادی کشورها گفت: پیشرفت تکنولوژی باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی می‌شود و بهره‌وری را افزایش می‌دهد؛ زمانی که ما تکنولوژی‌ ها را با یکدیگر تلفیق می‌کنیم به این نکته مهم دست می‌یابیم که توسعه فناوری راحت‌تر از چیزی است که ما فکر می‌کنیم.

کد خبر: ۲۴۸٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha