۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۶ استان افتتاح شد

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۶ استان افتتاح شد

سامانه پنجره مدیریت واحد زمین در ۱۶ استان افتتاح و با ۲ هدف کلی پیشگیری از مفاسد زمین خواری و ساماندهی نحوه ارائه خدمات حوزه زمین و ساختمان به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش بازار، مراسم افتتاح و رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در قوه قضاییه با همت و تلاش و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به نمایندگی از دستگاه قضایی با همراهی و همکاری قوای مجریه و مقننه برگزار شد.

سامانه پنجره مدیریت واحد زمین، پیش از این در ۱۶ استان افتتاح و بهره برداری شده بود و در جلسه امروز سه شنبه هجدهم مهر، ۱۵ استان باقیمانده این سامانه را افتتاح و در زمینه مدیریت زمین تحت این سامانه قرار گرفتند.

این سامانه با ۲ هدف کلی پیشگیری از مفاسد زمین خواری و ساماندهی نحوه ارائه خدمات حوزه زمین و ساختمان راه اندازی شده است و قابلیت شناسایی تخلفات زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی حساس کشور را با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای فراهم خواهد کرد و نظارت مستقیم بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی ذی ربط خواهد داشت.

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی مدیریت هوشمندانه و سیستمی فرایندهای بین دستگاهی جهت ارائه مجوزها و استعلامات زمین و ساختمان را جهت پیشگیری از بروز مفاسد و مشکلاتی نظیر جعل استعلامات و مجوزها، تبانی و ارتشاء توسط زمین خواران تداخل وظایف بین دستگاهی و عدم شفافیت در تصمیم گیری‌های کمیسیون‌ها و شورا را فراهم خواهد آورد.

کد خبر: ۲۴۸٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha