۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
فروش ۱۷ میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکا از سوی کشورهای عضو بریکس

فروش ۱۷ میلیارد دلار اوراق قرضه آمریکا از سوی کشورهای عضو بریکس

نشست بریکس باعث شد اعضای این گروه در سپتامبر (شهریور، مهر) ۲۰۲۳ میلادی در مجموع ۱۷.۴ میلیارد دلار اوراق قرضه خزانه آمریکا فروخته شود.

به گزارش بازار، آخرین داده‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد چین، برزیل و عربستان سعودی بیشترین اوراق قرضه دولتی آمریکا را در ماه گذشته فروخته‌اند.

ائتلاف بریکس در حال فروش میلیاردها دلار اوراق قرضه دولتی آمریکا است تا از ارزش یافتن دلار در برابر ارزهای محلی جلوگیری کند. افزایش ارزش دلار آمریکا باعث تضعیف طلا، نفت، کالاها و ارزهای محلی کشورهای در حال توسعه در سراسر جهان شده است.

چین در ماه سپتامبر به تنهایی ۱۳.۶ میلیارد دلار اوراق قرضه خزانه‌ آمریکا را فروخت. در ماه گذشته، ذخایر این کشور از ۸۳۵.۴ میلیارد دلار به ۸۲۱.۸ میلیارد دلار کاهش یافت. برزیل در رتبه بعدی این فهرست قرار گرفت و ۲.۷ میلیارد دلار از اوراق قرضه خزانه‌ آمریکا را فروخت؛ در نتیجه دارایی‌های آن از ۲۲۷.۴ میلیارد دلار به ۲۲۴.۷ میلیارد دلار کاهش یافت.

عربستان سعودی، عضو جدید بریکس، بلافاصله پس از آن ۱.۱ میلیارد دلار از اوراق خزانه‌داری آمریکا را فروخت.

در مجموع، چین، برزیل و عربستان سعودی، اعضای بریکس، در مجموع ۱۷.۴ میلیارد دلار از اوراق خزانه‌داری آمریکا را در یک ماه فروختند. این اقدام بر دلار آمریکا فشار وارد می‌کند.

بلوک بریکس فقط در سال ۲۰۲۳ میلادی، در مجموع ۱۲۳ میلیارد دلار اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را فروخته‌اند. چین، برزیل، هند، عربستان سعودی و امارات همگی اوراق قرضه دولتی آمریکا را در سال جاری فروخته‌اند.

علاوه بر این، هند به فروش انبوه دلار آمریکا در بازارهای فارکس متهم شده است تا از کاهش ارزش روپیه جلوگیری کند.

از سوی دیگر، ژاپن نیز متهم است که به‌منظور جلوگیری از سقوط ارزش یِن در برابر دلار، از هند پیروی کرده است.

کد خبر: ۲۴۸٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha