۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
بهره‌برداری از طرح عظیم آبرسانی به شهر شیراز؛ بزودی
وزیر نیرو خبر داد

بهره‌برداری از طرح عظیم آبرسانی به شهر شیراز؛ بزودی

محرابیان، وزیر نیرو از افتتاح رسمی ۳۵ پروژه آب و برق با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در سفر این هفته رئیس جمهور و هیات دولت به استان فارس خبر داد.

به گزارش بازار، علی‌اکبر محرابیان درباره افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های مهم صنعت آب و برق در استان فارس همزمان با دومین سفر استانی رئیس جمهور، اظهار کرد: طرح آبرسانی به شهر شیراز از جمله پروژه‌های مهمی است که در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: این سامانه به منظور افزایش تأمین آب شرب شهر شیراز با ظرفیت ۹۰ میلیون مترمکعب در سال، برای جمعیت ۲ میلیون نفری شیراز و از منابع سطحی دریاچه سد درودزن اجرایی شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه برای احداث این پروژه ۷۸ کیلومتر حفاری در مسیر کوهستانی صعب‌العبور انجام شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه شامل، ساخت خط لوله، تأسیسات ایستگاه پمپاژ، تصفیه‌خانه، تونل و مخازن ذخیره است.

محرابیان گفت: تامین آب شرب پایدار بیش از ۴۰ درصد جمعیت کلان‌شهر شیرازو کاهش وابستگی به منابع آب زیرزمینی از جمله دستاوردهای بهره‌برداری این طرح است.

وی آبرسانی به شهرهای ارسنجان و ۱۰ روستای انتهای مسیر را از دیگر پروژه‌ها عنوان کرد که با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد و میزان آب تخصیص داده شده از پروژه واقع در محدوده طرح ۲۲۰ لیتر در ثانیه برای ۶۷ هزار و ۸۷۰ نفر است.

وزیر نیرو با بیان اینکه پروژه آبرسانی شهر قیر نیز در سفر رئیس جمهور به استان فارس افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح سامانه آبرسانی به شرق شیراز
محرابیان همچنین از افتتاح سامانه آبرسانی شرق شیراز در سفر استانی این هفته رئیس جمهوری خبر داد و گفت: مجموع اعتبار هزینه شده این پروژه بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال است و با افتتاح و بهره‌برداری از این سامانه، علاوه بر تکمیل بخشی از طرح رینگ مخازن شهر شیراز، ذخیره و انتقال آب به ۲۵ هزار خانوار میسر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این هشت طرح بزرگ آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است و با بهره‌برداری از این طرح‌ها جمعیتی بالغ بر ۳۰۱ هزار نفر در پنج شهر و ۳۴ روستا در هشت شهرستان استان فارس از مزایای خدمات آن منتفع می‌شوند.

افتتاح طرح و پروژه‌های صنعت برق در استان فارس
وزیر نیرو در ادامه از افتتاح طرح و پروژه‌های صنعت برق در سطح استان فارس همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت خبر داد و گفت: با بهره‌مندی توان و دانش مهندسان و متخصصان داخلی، ۲۳ پروژه احداث پست برق و برق‌رسانی و اصلاح شبکه نیز در این سفر افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

بنا بر این گزارش آیت‌الله رئیسی و اعضای هیئت دولت در دور دوم سفرهای استانی پنجشنبه ۲۰ مهرماه و در پایان هفته جاری به استان فارس سفر می‌کنند.

بهره‌برداری رسمی از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز یکی از پروژه‌هایی است که در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد. این پروژه از سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود و تکمیل آن از تاکیدهای رئیس جمهوری در سفر مهر ۱۴۰۰ به شیراز بود.

کد خبر: ۲۴۸٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha