۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
افزایش ۶ برابری تأمین آب از دریا در دستور کار وزارت نیرو

افزایش ۶ برابری تأمین آب از دریا در دستور کار وزارت نیرو

تأمین آب از منابع غیرمتعارف در دستور کار ویژه وزارت نیرو قرار گرفته و در این راستا برنامه‌ریزی شده تأمین آب از دریا رشدی شش برابری نسبت به وضعیت فعلی داشته باشد.

به گزارش بازار، در تمامی دنیا شهرهای ساحلی از ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا برای تأمین نیاز مصارف مختلف خود استفاده می‌کنند که این مهم در ایران با سالها عقب‌ماندگی در توسعه مواجه بوده است.

هم‌اکنون از مجموع مصرف ۹.۲ میلیارد مترمکعب مصرف سالانه آب در بخش شرب، ۱۰۰ میلیون مترمکعب از طریق شیرین‌سازی آب دریا تأمین می شود. همچنین از مصرف ۲.۷ میلیارد مترمکعبی مصرف سالانه آب در بخش صنعت، ۶۰۰ میلیون مترمکعب از آب دریا تأمین می‌شود که تمامی این تأمین آب در سواحل جنوبی کشور است.

به‌عبارتی ایران در حال حاضر از مصرف سالانه ۹۲ میلیارد مترمکعبی آب در کشور، حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب را از دریا تأمین می‌کند.

برنامه ریزی شده این ۷۰۰ میلیون مترمکعب به ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب در سال برسد که از این رقم، ۶۰۰ میلیون مترمکعب در بخش شرب و ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب در بخش صنعت استفاده شود.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب تأمین آب از دریا، ۵۰درصد برای مناطق ساحلی و ۵۰درصد برای انتقال آب به استان‌های غیرساحلی خواهد بود.

با پروژه‌های متعددی که در این بخش در حال اجرا است، بخشی از این افزایش ظرفیت تا پایان دولت سیزدهم به مدار بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر: ۲۴۸٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha