۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
سهم اردبیل در تامین آب معدنی کشور به ۳۰ درصد می‌رسد
استاندار اردبیل:

سهم اردبیل در تامین آب معدنی کشور به ۳۰ درصد می‌رسد

اردبیل- عاملی، استاندار اردبیل گفت: سهم استان در تولید آب معدنی کشور در یک سال آینده به ۳۰ درصد می رسد.

سید حامد عاملی در مراسم افتتاح یک پروژه آب معدنی در آلوارس سرعین به خبرنگار بازار گفت: در حال حاضر ۲۵ درصد سهم بازار آب معدنی کشور در اختیار تولیدکنندگان استان اردبیل است که در این استان شهرک تخصصی آب در نیر راه اندازی شده و واحدهای مختلفی مشغول تولید و عرضه کیفی محصول هستند.

وی موضوع صنعت پاک را به عنوان الگوی پیشرفت صنعتی استان یادآور شد و تصریح کرد: با حفظ کامل ظرفیت های طبیعی و نعمات الهی، ما به راحتی می توانیم در حوزه صنعت پاک نظیر آب معدنی و عرضه آن به بازارهای داخلی و خارجی به برند مشخص موفق عمل کنیم.

راه اندازی ۴ طرح بزرگ آب معدنی در نیر و سرعین

استاندار اردبیل به راه اندازی مجدد کارخانه تولید آب معدنی در آلوارس اشاره کرد و گفت: بعد از گذشت ۱۸ سال کارخانه آب معدنی ویتاکویین آلوارس سرعین فعالیت خود را آغاز کرد تا با ایجاد فرصت اشتغال برای ۲۵ نفر در فاز اول تولید و عرضه محصول خود را انجام دهد.

عاملی افزود: با تکمیل این پروژه ظرفیت اشتغالزایی کارخانه تولید آب معدنی آلوارس به ۵۵ نفر ارتقا می یابد و بیش از ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیز در این حوزه انجام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان اردبیل ۲۵ درصد آب معدنی کشور را تأمین می کند که این سهم در یک سال آینده تا ۳۰ درصد ارتقا می یابد.

عاملی اضافه کرد: احیای واحدهای جدید و راه اندازی چهار طرح بزرگ آب معدنی در نیر و سرعین می تواند ظرفیت استان را ارتقا داده و بازار خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم کند.

وی بیان کرد: با تلاش سرمایه گذار بومی واحد راکد آب معدنی در آلوارس احیا شده و امروز شاهد بهره برداری از این مجموعه هستیم.

ظرفیت تولید ۴۰میلیون لیتری آب در کارخانه آلوارس

عاملی در ادامه سخنان خود یادآور شد: قرار شد تصمیمات برای تأمین نیازمندی لازم طرح توسعه آب معدنی آلوارس در سرعین در نظر گرفته شود تا تکمیل فاز دوم را نیز شاهد باشیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با آسفالت ریزی جاده آلوارس در هفته های آینده مشکلات راه دسترسی این واحد تولیدی نیز رفع شده و فرصت تولید و عرضه کیفی محصولات نیز فراهم می آید.

وی گفت: ظرفیت تولید این کارخانه ۴۰ میلیون لیتر در سال است که از چشمه قورقور تأمین آن انجام شده و فرصت اشتغال و جذب سرمایه گذاران نیز فراهم می آید.

عاملی افزود: تلاش ما بر این است تا با حمایت از سرمایه گذاران واحدهای در مرحله صدور پروانه و راه اندازی را مورد حمایت قرار دهیم تا بیش از گذشته بستر تولید محصولات با کیفیت و عرضه آن به بازارهای داخلی و خارجی نیز فراهم آید.

استاندار اردبیل برند آب معدنی های استان اردبیل را برند مشهور داخلی و خارجی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه از چشمه های قورقور دامنه های سبلان آب مورد نیاز تأمین می شود، سعی بر این است تا منابع مورد نیاز تجهیز و در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

کد خبر: ۲۴۸٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha