۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
واحد ۲ نیروگاه برق بعثت به مدار تولید پیوست

واحد ۲ نیروگاه برق بعثت به مدار تولید پیوست

شجاعی، مدیرعامل برق بعثت از وارد مدار شدن واحد شماره دو بخار این نیروگاه، پس از اتمام تعمیرات اضطراری و اتصال به شبکه سراسری برق خبر داد.

به گزارش بازار، خیرالله شجاعی، مدیر عامل نیروگاه بعثت با اعلام این خبر افزود: بویلر واحد بخار شماره دو نیروگاه بعثت که به دلیل نشتی شدید یکی از لوله های ارتباط بین دو درام (GT)، بطور اضطراری از مدار تولید خارج شده بود، با تلاش بی وقفه شبانه روزی همکاران نیروگاه پس از انجام فعالیتهای تعمیراتی در کوتاهترین زمان ممکن به چرخه تولید بازگشت.

شجاعی ادامه داد: بعد از حادثه غیر مترقبه پیش آمده، علاوه بر رفع نشتی لوله های (GT)، رفع مشکل از هیدرو استپ سطح دیگ، رفع مشکل ترانسمیتر سطح دیگ، رفع نشتی از نمونه گیر بویلر فید پمپ، رفع نشتی از دریچه دگازور دی اریتور و رفع نشتی هاتباکس نیز صورت گرفت.

گفتنی است نیروگاه ۲۴۰ مگاواتی بعثت، به عنوان یکی از قدیمی ترین نیروگاه های کشور، با برخورداری از سه واحد بخار ۸۲.۵ مگاواتی با بیش از نیم قرن تولید برق پایدار، همچنان نقش به سزایی در پایداری شبکه برق پایتخت کشور دارد و از جمله مهمترین راهبرهای آن، مدیریت نیروگاهی در راستای افزایش تولید، کاهش توقف و افزایش ساخت قطعات اصلی بوده است.

کد خبر: ۲۴۸٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha