واردات ۶۸۵ میلیون دلاری پارچه به کشور| تامین کننده مواد اولیه کشورهای همسایه شده ایم
نایب رئیس انجمن صنایع نساجی:

واردات ۶۸۵ میلیون دلاری پارچه به کشور| تامین کننده مواد اولیه کشورهای همسایه شده ایم

کاظمی نایب رئیس انجمن صنایع نساجی از واردات ۶۸۵ میلیون دلاری پارچه به کشور خبر داد و گفت: صنعت نساجی سهم ۶.۵ درصدی از اشتغال کشور دارد.  

بازار، گروه ایران: شاهین کاظمی نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران طی یک نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: توسعه اتفاقی نیست و برای توسعه نیازمند برنامه ریزی هستیم. برای توسعه صنعتی کشور هم تمرکز روی برنامه هفتم توسعه است که متاسفانه در برنامه توسعه هفتم با وجود اینکه در انجمن چند سال روی این موضوع کار شد و نظرات خودمان را به مرکز پژوهش های مجلس و وزارت صمت ارایه کردیم اما هیچکدام از نظرات ما در این برنامه منعکس نشده است. بنابر این وقتی به مسائلی که در رشد صنعت مورد نظر ما بوده است اشاره نشده چگونه می توان امیدوار به رشد در صنعت نساجی باشیم.

او با بیان اینکه بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر کارگر مستقیم در صنعت نساجی مشغول به فعالیت هستند، گفت: درصد قابل توجهی از اشتغال را تامین و درصد بالای از ارزش افزوده کشور را نیز ما تامین می کنیم.

کاظمی اظهار داشت: سهم اشتغال صنعتی در حوزه نساجی حدود ۶.۵ درصد است لذا ما در نساجی می توانیم برای مملکت مفید باشد و علاوه بر تامین نیاز داخلی می توانیم به کشورهای اطراف هم صادرات داشته باشیم.

وی بیان داشت: درسال گذشته تقریبا ۱.۸ میلیارد دلار ارزش واردات این زنجیره در صنعت نساجی و پوشاک بوده است و باید توجه کرد که پوشاک واردات رسمی ندارد. از ۱.۸ میلیارد دلار به میزان ۶۸۵ میلیون دلار واردات پارچه است که این پارچه تبدیل به پوشاک و منسوجات خانگی می شود.

کاظمی بیان داشت: پیشنهاد ما برای توسعه صنعت نساجی تخصیص ۵ میلیارد دلار است که اگر در برنامه هفتم توسعه این میزان برای توسعه این صنعت تخصیص یابد توانایی داریم که کل زنجیره واردات را داخلی سازی کنیم اما برای تحقق این موضوع نیازمند برنامه هستیم. اگر برنامه ریزی درست کنیم می توانیم به بزرگترین تامین کننده کالای پوشاک، نساجی، کیف و کفش در منطقه باشیم اما اکنون با وجود صنایع پتروشیمی در کشور وارد کننده برخی مواد اولیه در حوزه پتروشیمی هستیم در حالی که با وجود داشتن نفت این مواد اولیه باید در داخل تولید شود.

وی افزود: ترکیه سال گذشته ۳۵ میلیارد دلار صادرات منسوجات داشته است و این در حالی است که ما تامین کننده مواد اولیه صنایع کشورهای اطراف هستیم.

کد خبر: ۲۴۸٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha