۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
لزوم مشارکت بانک ها در طرح های تولیدی مازندران
معاون استاندار مازندران خواستار شد

لزوم مشارکت بانک ها در طرح های تولیدی مازندران

بابلسر - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران خواستار مشارکت سیستم بانکی در طرح های تولیدی، عمرانی و گردشگری شد.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن خیریان پور پیش ازظهر پنجشنبه در جمع فعالان اقتصادی و شوراهای هماهنگی بانک ها در هتل بانک ملی بابلسر با اشاره به ظرفیت های مختلف استان در حوزه های تولید انواع محصولات کشاورزی، بهره مندی از راه آهن، نوار ساحلی، تولید در زمینه گیاهان دارویی و مرکبات گفت: محصولات استان باید با دیپلماسی اقتصادی به کشورهای مختلف صادر شود.

وی با اظهار اینکه بهره گیری از ظرفیت کشورهای اوراسیا و خزر برای صادرات محصولات تولید استان امری ضروری است، یادآور شد: در استان بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج و بیش از ۱۱۵ هزار تن محصولات شیلاتی تولید می شود.

وی با عنوان اینکه مازندران در زمینه های گردشگری و صنایع دستی نیز ظرفیت های بالایی دارد، یادآور شد: تاکنون برای ۴۳ نقطه ساحلی در استان مجوز اسکله تفریحی و گردشگری صادر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران ایجاد هلدینگ ثروت آفرینی را از دیگر ظرفیت های استان بیان کرد و با اشاره به تملک ۱۴۰ واحد تولیدی توسط بانک های استان خواستار واگذاری این واحدها به سرمایه گذاران شد و مشارکت سیستم بانکی را در حوزه طرح های تولیدی، عمرانی و گردشگری لازم دانست.

خیریان پور با اشاره به سال جهش تولید از بانک های استان درخواست کرد تا از واحدهای تولیدی حمایت لازم را داشته باشند و گفت: انتظار داریم مدیران بانک های عامل کشور نسبت به واگذاری واحدها برای تقلیل هزینه های بانک ها در قالب مزایده و اقاله به سرمایه گذاران واگذار شود.

وی یکی از سیاست های کلی تعریف شده را در استان، اصل نیاز عنوان کرد و گفت: سال قبل ۶۰ واحد تولیدی از تملیک بانک ها خارج شدند و به مدار تولید بازگشتند.

وی خواستار افزایش اختیارات مدیران شعب بانک ها برای تخصیص و ارائه تسهیلات به طرح های تولیدی شد.

کد خبر: ۲۴٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha