۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
ورود سازمان تعزیرات به نرخ سرویس مدارس

ورود سازمان تعزیرات به نرخ سرویس مدارس

‌سازمان تعزیرات حکومتی در نامه‌ای به رییس شورای شهر تهران درخواست کرد که دلایل افزایش ۴۵ درصدی نرخ سرویس مدارس را توضیح و در محوه محاسبه آن تجدید نظر شود.

به گزارش بازار، نرخ سرویس مدارس امسال به طور متوسط ۴۵ درصد افزایش داشت. پیشنهاد اولیه به شورای شهر افزایش ۵۰ درصدی بود، اما در نهایت نرخ مصوب که به تایید فرمانداری نیز رسید افزایش ۴۵ درصدی بود. اما به تازگی سازمان تعزیرات حکومتی در نامه‌ای به شورای شهر تهران درخواست بازنگری در نرخ سرویس مدارس را کرده است.

در این نامه احمد جعفری نسب؛ معاون نظارت بازرسی و برنامه ریزی به ریاست شورا نوشته است: «در حالی که نامگذاری سال به شعار مهار تورم و رشد تولید بارقه‌های امید و انتظار را در عموم مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر ایجاد نمود تا سیاست‌های قیمت گذاری بر اساس «معیارمهار تورم» تدوین گردد شورای محترم شهر تهران بر مبنای «معیار تورم» به تعیین و تصویب نرخ و بهای خدمات سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با افزایش ۴۵ درصدی مبادرت نمود.

با این وصف رقم مذکور در برخی مناطق شهری همپایه بلکه فزون‌تر از شهریه مدارس و مراکز آموزشی شده و موجبات نگرانی و اعتراض خانواده‌ها را فراهم نموده است؛ لذا شایسته است دستور فرمائید تا ضمن رعایت مقررات و ضوابط قیمت گذاری اعلام دلایل و نحوه محاسبه افزایش نرخ مذکور نسبت به اجرای آن مصوبه تجدید نظر بایسته را معمول دارند.»

مصوبه شورای شهر تهران درخصوص نرخ سرویس مدارس مورد تایید فرمانداری تهران هم هست. میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران می‌گوید: نرخ کرایه سرویس مدارس که در صحن شورای شهر مصوب شد قیمت پایه‌ای کمی دارد و به اعتقاد من اگر همین مصوبه اجرایی شود خوب است مشکل اصلی این است که رانندگان سرویس مدارس از این نرخ‌ها تمکین نمی‌کنند، زیرا این نرخ‌ها واقعی نیست.

او ادامه می‌دهد: درحال حاضر بسیاری از مدارس بیش از نرخ مصوبه شورای شهر از والدین هزینه سرویس می‌گیرند. هزینه‌ها با افزایش تعرفه‌ها همخوانی ندارد و برای همین به مصوبه شورا عمل نمی‌شود. سرویس مدارس سه ضلع دارد؛ آموزش و پرورش، شهرداری و رانندگان سرویس مدارس که آموزش و پرورش باید بر اجرای تعرفه‌ها نظارت داشته باشد و شهرداری هم نظارت مضاعف کند که نرخ‌ها تعیین شده اجرایی شود.

براساس مصوبه شورای شهر تهران حداقل مبلغ سرویس برای دانش آموزان ابتدایی پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و حداکثر ۲۱ میلیون تومان و برای دانش آموزان مقطع متوسطه حداقل شش میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حداکثر ۲۳ میلیون تومان است، این مبلغ بر اساس ظرفیت خودرو است و راننده اجازه ندارد بیش از حد استاندارد مسافر سوار کند و در خودروهای سواری هم تعداد مسافران سه نفر خواهد بود و مواردی همچون مالیات، بیمه و حق نظارت مدارس هم پیش بینی شده است.

مبلغ سرویس به ازای هر دانش آموز در هر روز برابر با مبلغ ورودیه و به ازای هر پنج کیلومتر و ضریب سطوح شیبدار محاسبه شده، دو جدول بر اساس مناطق مشخص شده است و برای هر دو مقطع ابتدایی و متوسطه هم دو جدول در نظر گرفته شده است.

ورود سازمان تعزیرات به نرخ سرویس مدارس

کد خبر: ۲۴۸٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha