۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
گلایه های سهامدارن از وضعیت بازار و نبود سیستم شفاف
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار عنوان کرد؛

گلایه های سهامدارن از وضعیت بازار و نبود سیستم شفاف

مریدسادات کارشناس بازار سرمایه گفت: در بازاری که عمق بسیار کمی دارد و همچنین پولی در آن جریان ندارد چطور عرضه اولیه های رگباری و پذیره‌نویسی های متنوعی را لیست می کنند!؟

سمیه شوریابی؛ بازار: دکتر حسین مریدسادات کارشناس و مدرس بازار سرمایه طی بیان صحبت ها و گلایه های سهامداران از مسئولین و متولیان سازمان بورس، اظهار داشت: گلایه بسیاری از اهالی بازار در این روزها بر این است که در بازاری با عمق کم که پول به اندازه حتی برای سرپا ایستادن در آن جریان ندارد چطور عرضه اولیه های رگباری و پذیره‌نویسی های متنوعی را لیست می کنند و آیا واقعاً الزام دارد در شرایطی که بازار حال و روز خوبی ندارد و نیاز دارد حداقل پولی که در بازار است در خود بازار معامله شود به نوعی از بازار خارج کنند!؟

چرا یک سیستم شفاف در شرکت بورس و فرابورس وجود ندارد که از ارزش‌گذاری ها و فرایندی که شرکت پذیرش می‌شود به مردم توضیح و گزارش دهد؟

مریدسادات همچنین در ادامه افزود: بسیاری از سهامداران گلایه دارند که عرضه اولیه ها بسیار گران عرضه می شوند، چرا یک سیستم شفاف در شرکت بورس و فرابورس وجود ندارد که از ارزش‌گذاری ها و فرایندی که شرکت پذیرش می‌شود به مردم توضیح و گزارش دهد؟ مگر بورس تالار شیشه ای نیست و همه چیز نباید شفاف باشد!؟ چطور می شود عرضه اولیه ای همچون (بمولد) حتی از قیمتی که عرضه اولیه شده است پایین تر باشد در عین اینکه چه تضمینی از مدیران این شرکت ها گرفته می‌شود که از سهم خود حمایت کنند؟ چنانچه در روز عرضه اولیه گران فروشی شده است چه کسی باید پاسخگو باشد؟ نظام ارزش گذاری را چگونه مدیریت می کنند!؟ چرا هیچوقت به فکر سهامداران نیستند!؟

گلایه های سهامدارن از وضعیت بازار و نبود سیستم شفاف

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در روزهای بد بازار دو هزار میلیارد تومان به وسیله سهم (شگسترح) از بازار خارج شده، تأکید کرد: آیا این خروج پول که در عرض دو روز انجام شد، لزومی داشته و آیا باید حتماً در تاریخ مقرر این کار صورت می گرفته است؟ آیا مدیران سازمان و متولیان این امر به همان اندازه که اصرار بر انجام این فرایند داشتند به فکر سهامداران و بازار سرمایه نیز هستند!؟ چگونه مدیریت می کنید و با چه برنامه ای به فکر سهامداران بازار بورس هستید کما اینکه عرض اولیه ها چگونه پذیرش و نیز به چه شکلی لیست می‌شوند و چگونه در مدار عرضه قرار می‌گیرند؟ آیا رانتی وجود دارد؟ آیا پول های زیرمیزی جا به جا می شود و اینکه چگونه این عرضه اولیه ها ارزش‌گذاری می‌شوند و آیا مجوز دادن به این صندوق ها که به صورت قارچ گونه از همه جای بازار به نوعی بیرون می آیند، دارای سازوکاری است و به چه کسانی مجوز داده می‌شود؟ این‌ها سؤال هایی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران و سهامداران مظلوم بازار بورس از ریاست محترم سازمان و مدیران عامل شرکت‌های بورس و فرابورس دارند.

چگونه عرضه اولیه ها ارزش‌گذاری می‌شوند و آیا مجوز دادن به این صندوق ها که به صورت قارچ گونه از همه جای بازار به نوعی بیرون می آیند، دارای سازوکاری است و به چه کسانی مجوز داده می‌شود؟

دکتر مریدسادات در نهایت ابراز داشت: امیدوارم مانند سری های قبل که گوش شنوایی نبود و پاسخگویی وجود نداشت حداقل دوستان در سازمان جواب دهند، همه سوار بر یک کشتی هستیم و چنانچه گلایه ای است قطعاً جهت بهبود شرایط بازار می باشد و امیدوار هستم که روزهای خوب بازار فرا رسد.

کد خبر: ۲۴۸٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha