۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
فعالیت اسنپ ها منجر به کاهش سرانه پستی در مازندران شده است
مدیرکل پست مازندران:

فعالیت اسنپ ها منجر به کاهش سرانه پستی در مازندران شده است

ساری- بخشی، مدیرکل پست مازندران میزان ترافیک پستی و مرسوله به ازای هر نفر را در استان ۵.۷ در هزار نفر جمعیت دانست و گفت: فعالیت اسنپ ها و شبکه های موازی سبب کاهش ترافیک پستی شده است.

محسن بخشی در گفتگو با خبرنگار بازار شمار واحدهای پستی استان را ۸۰۳ واحد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۵۵ واحد شهری و ۲۳۹ دفتر آی سی تی روستایی و ۱۹۷ نمایندگی پستی قبول و توزیع در استان فعال است.

وی با اظهار این که دو هزار و ۱۳۲ نیروی انسانی در شبکه پست استان در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: ترافیک صادره و وارده استان در نیمه اول امسال با رشد مواجه بوده است و سه میلیون مرسوله پستی از استان صادر و ارسال شده است.

وی گفت: حدود چهار میلیون مرسوله در سال جاری به استان وارد شد و میزان صدور مرسوله های پستی از استان با رشد ۱۳ درصدی روبرو بود در حالی که این میزان در کشور منفی یک بوده است.

مدیرکل پست مازندران با عنوان این که مازندران و کشور در حوزه ترافیک پستی نسبت به دنیا عقب است، گفت: سرانه ترافیک پستی به ازای هر نفر در استان ۵.۷ و در کشور ۷.۲ مرسوله است این درحالی که این میزان در عربستان ۵۶ و ترکیه ۷۰ مرسوله به ازای هر هزار نفر است.

بخشی با اظهار این که ترافیک پستی به توسعه یافتگی کشورها بستگی دارد، ادامه داد: شبکه های موازی با پست نظیر اسنپ، دیجی کالا و غیره بدون اجازه از پست در حال فعالیت هستند و این مسئله سبب کاهش ترافیک پستی شده است.

وی با بیان این که اگر ترافیک مرسولات به پست واگذار شود، بسیاری از ترافیک های شهری و آلودگی ها و آسیب ها کاهش می یابد، گفت: در دنیا فقط پست به درب خانه ها مراجعه می کند اما در ایران این مسئله متفاوت است.

مدیرکل پست مازندران یادآور شد: ترویج خدمات پستی سبب کاهش قاچاق می شود و در شش ماه امسال ۳۳۹ هزار فقره کارت سوخت در استان توزیع شده است.

کد خبر: ۲۴۸٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha