۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
جزئیات حمایت بنیاد مستضعفان از ۴۰۰ هزار دانش آموز مناطق محروم
معاون محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان تشریح کرد

جزئیات حمایت بنیاد مستضعفان از ۴۰۰ هزار دانش آموز مناطق محروم

معاون محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان جزئیاتی از اقدامات این بنیاد در حوزه حمایت از تحصیل دانش آموزان مناطق محروم کشور در چهار سال منتهی به ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

به گزارش بازار، وحید خاوئی با اشاره به حمایت تحصیلی بنیاد مستضعفان از بیش از ۴۰۰‌هزار دانش آموز محروم کشور در چهار سال گذشته، اظهار داشت: یکی از وظایف مهم بنیاد مستضعفان در حوزه محرومیت زدایی و توانمندی محرومان کشور، کمک به تحصیل دانش آموزان مناطق محروم بوده و در این راستا در چهار سال گذشته برنامه های متنوعی را برای حمایت تحصیلی این دانش آموزان در استان های مختلف به ویژه مناطق مرزی و مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد به اجرا درآورده است.

معاون محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان ادامه‌داد: در این مدت یکی از اصلی‌ترین اقدامات، تعمیر و تجهیز کلاس‌های درسی مدارس مناطق محروم بوده و در چهار سال گذشته تعمیر و تجهیز کلاس‌های درسی نزدیک به ۸۰ هزار دانش آموز توسط بنیاد مستضعفان انجام شده است.

مدیرعامل بنیاد علوی اضافه‌کرد: علاوه بر این بنیاد مستضعفان با تامین بیش از ۱۴۰ هزار بسته لوازم التحریر و نوشت‌افزار برای دانش آموزان مقاطع مختلف مشغول تحصیل در مناطق محروم، تلاش کرده تا تجهیزات آموزشی مورد نیاز دانش آموزان در این مناطق را در اختیار آنان قرار دهد.

خاوئی با بیان اینکه توزیع ۱۰۰ هزار دست لباس دانش آموزان نیز در این مدت انجام شده است، افزود: برگزاری اردوهای دانش آموزی برای بیش از ۱۰ هزار دانش آموز، برگزاری اردوهای زیارتی برای ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و اجرای طرح های بازآموزی و کمک به دانش آموزان کنکوری برای ۱۹ هزار دانش آموز، از دیگر طرح های فرهنگی- آموزشی بنیاد مستضعفان برای دانش آموزان محروم کشور بوده است.

به گفته معاون محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان، در این مدت بنیاد مستضعفان در مناطق محروم فاقد مدرسه مناسب نیز اقدام به ساخت مدرسه کرده و مدارس احداث شده توسط بنیاد در چهار سال گذشته، امکان آموزش را برای بیش از ۲۰ هزار دانش آموز مناطق محروم فراهم کرده است.

کد خبر: ۲۴۸٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha