۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
رویکرد دیجیتالی مدیران مالی برای کاهش هزینه ها
بررسی پی دبلیو سی نشان داد

رویکرد دیجیتالی مدیران مالی برای کاهش هزینه ها

فناوری و تحول دیجیتالی در  کسب و کارها  به ویژه بخش خدمات مالی باعث بهبود عملکرد و در عین حال کاهش هزینه ها می شود. در حالی که با شیوع کرونا ویروس این رویکرد در میان مدیران  سرعت گرفته است.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «سی آی او دایو» در گزارشی نوشت: بررسی گزارش COVID-۱۹ Pulse Survey  شرکت  پی دبلیو سی(PwC)، که به تازگی منتشر شد، نشان داد که  تقریباً یک سوم رهبران امور مالی معتقدند که ادامه رشد فناوری در ۱۲ ماه آینده ادامه خواهد یافت. ششمین نظرسنجی این شرکت از ۳۳۰ مدیر مالی  ایالات متحده برای  در نظر گرفتن اولویت ها در شرایط همه گیری کرونا ویروس، حاکی از این است که سرمایه گذاری های مربوط به رشد شامل تجارت الکترونیکی، محصولات و خدمات جدید  است.

مدیران امور مالی همچنین به دنبال سرمایه گذاری در زمینه فناوری هستند تا هزینه ها را کاهش دهند. طبق بررسی پی دبلیو سی، ۲۰ درصد از رهبران امور مالی می گویند که سرمایه گذاری های فناوری با تکیه بر فناوری هایی مانند اتوماسیون، در راستای  کاهش هزینه ها سودمند است.

همچنین مدیران مالی  دیدگاه مثبتی از فناوری به اشتراک گذاشتند. ۵۶ درصد از پاسخ دهندگان  براین باورند که سرمایه گذاری های فناوری باعث پیشرفت شرکت ها  در طولانی مدت خواهد شد. تقریباً سه چهارم پاسخ دهندگان معتقدند افزایش انعطاف پذیری در محل کار  در طولانی مدت  به نفع آنها خواهد بود.

در عین حال که از دیدگاه مدیران مالی، سرمایه گذاری های فناوری می توانند به طور مستقیم به منظور ارائه خدمت به مشتری یا کاربر نهایی موثر باشند. به طوری که فن آوری می تواند  به  بهبود نتایج کسب و کار کمک کند، از طرفی نباید  بخش آی تی  را به عنوان یک مرکز هزینه در نظر گرفت  - در حالی که می تواند  از پردرآمدترین  بخشها برای  مدیران  اطلاعات سازمانها باشد.

از سوی دیگر در زمینه بررسی هزینه های سازمانها، همکاری بین مدیران مالی و مدیران بخش اطلاعات (فناوری) می تواند نتایج  مثبتی به دست آورد. مدیران مالی می توانند در استفاده از  تکنولوژی برای دستیابی به اهداف تجاری، زمینه ساز سرمایه گذاری ها و ایجاد برنامه تحول دیجیتال باشند. در عین حال که رهبران فناوری می توانند به سازمان خود در مدرن سازی برای تغییر و تحول کمک کنند.

تیم رایان، رئیس کرسی امریکایی  و شریک ارشد  پی دبلیو سی گفت: رویکردها برای تحول دیجیتال  افزایش یافته،  به طوری که به اولویت برنامه  ها تبدیل شده است.

وی افزود: با توجه به  بحران اقتصادی، همه گیری کرونا ویروس و ناآرامی های اجتماعی، شرکت ها به تجربه مشترکی دست یافتند آن هم تسریع در تحول دیجیتالی سازی است. در حالی که شرکت ها در نظر دارند تا استراتژی های دیجیتالی را فراتر از  دفاتر خدمات پشتیبان در نظر گیرند و آن را به سمت مشتری مداری سوق  دهند.

با این حال، برای  نوسازی فناوری  باید از این فرصت پیش آمده  استفاده کرد. مدرن سازی اغلب نتیجه نقشه راه منظمی است که می تواند سالها طول بکشد.  برای نمونه می توان از  شرکت خدمات مالی  امریکن اکسپرس( American Express)  یاد کرد به طوری که   این شرکت از سال ۲۰۱۶ شروع به تغییر به سمت بسترهای مبتنی بر رایانش ابر کرده است و هنگامی که تحت فشار همه گیری  قرار گرفت، توانست در این زمینه به سرعت  تحول ایجاد کند.

در عین حال که  تلاش مدیران فناوری باید  گویای ای واقعیت باشد که  چگونه تلاشهای نوسازی  در زمینه فناوری می توانند سود کوتاه مدت و بلند مدت را برای شرکتها به ارمغان بیاورد؛ که البته این امر به یک رویکردی چابک  هم نیاز دارد.

کد خبر: ۲۴٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha