۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
دلایل کمبود معلم در کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش بررسی شد
در نشست فوق العاده کمیسیون آموزش مجلس؛

دلایل کمبود معلم در کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش بررسی شد

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به حضور رئیس سازمان اداری و وزیر آموزش و پرورش با موضوع بررسی دلایل کمبود معلم گفت: مجوزهای صادر شده برای جذب معلم دیرهنگام بوده و این مسئله نباید تکرار شود.

به گزارش بازار، احمدحسین فلاحی در تشریح نشست فوق العاده امروز (یکشنبه ۱۶ مهر) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با موضوع بازگشایی مدارس در سال جدید و بررسی دلایل کمبود معلم، عنوان کرد: نشست امروز با حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی، وزیر آموزش و پرورش، معاونان آن‌ها و اعضای کمیسیون برگزار و به این موضوع پرداخته شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس یازدهم با بیان اینکه پس از ارائه گزارش از سوی رئیس سازمان اداری و استخدامی و وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان نقطه نظرات خود را بیان کردند، افزود: بر اساس اظهارات مسئولان دولتی تا هفته آینده با جذب نیروهای خرید خدمات آموزشی و اعلام کامل نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش، کلاس‌های خالی از معلم تکمیل خواهد شد.
نشست کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی

وی ادامه داد: نکته نمایندگان دولت در نشست امروز این بود که کمبود معلم در دولت به یکباره قابل جبران نیست و باید بر اساس موازین قانونی و برگزاری آزمون این کسری جبران شود.

فلاحی اضافه کرد: بر اساس گزارش رئیس سازمان اداری و استخدامی مجوز جذب ۲۷ هزار معلم از طریق برگزاری آزمون صادر شده اما جذب این تعداد معلم به دلایل مختلف هنوز انجام نشده که برخی از موانع مشکلات قانونی دارد که پیشنهاد ما این بود با ارائه لایحه موانع اخذ آزمون برداشته شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: یکی از انتقادات اعضای کمیسیون نسبت به صدور دیرهنگام مجوز استخدام از سوی سازمان اداری و استخدامی بود که با شروع سال تحصیلی خانواده‌ها و مدارس را دچار مشکل کرده است، مقرر شد برای سال آینده نتایج آزمون سریع‌تر اعلام شود تا این مسائل ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: همچنین در زمینه کلاس‌های خالی از معلم نیز آمارهای متفاوتی بین نمایندگان و وزیر آموزش و پرورش وجود دارد، نگاه کمیسیون این است که کمبود نیرو فقط مختص به معلم نیست بلکه آموزش و پرورش نیاز به نیروهای خدماتی، مربی ورزش، مربی پرورشی و کادر اداری دارد که این موارد در سازمان اداری و استخدامی دیده نشده است.

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: همچنین مجوز ادامه همکاری نیروهای خرید خدمات آموزشی نیز صادر شده که با این مجوز نیر حدود ۲۰ هزار معلم به ظرفیت آموزش و پرورش اضافه خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۸٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha