۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
۳ تا ازپرکاربردترین انواع صفحه برش در صنایع مختلف را بشناسید

۳ تا ازپرکاربردترین انواع صفحه برش در صنایع مختلف را بشناسید

با توجه به کاربرد انواع صفحه برش در دستگاه‌های برش زاویه‌ای همچون فرز، مینی فرز و غیره این صفحات به‌طور عمده در صنایع مختلفی همچون ساختمان‌سازی، آهنگری، نجاری و غیره مورداستفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش بازار به نقل از عرشه آنلاین، امروزه در صنایع مختلف برای بریدن انواع آهن، استیل، سرامیک، سنگ و ... از صفحه های برش استفاده می‌کنند، صفحه‌هایی که بر روی انواع دستگاه فرز، مینی فرز، پروفیل بر و غیره نصب می‌شوند و پس از روشن شدن دستگاه، چرخش این صفحات و برخورد آن‌ها با قطعه کار باعث ایجاد سایش و اصطکاک روی قطعه می‌شود؛ به‌این‌ترتیب عملیات برشکاری روی قطعه موردنظر انجام خواهد گرفت. این صفحات که از دانه‌های ریز سایشی تولید می‌شوند انواع مختلفی دارند و برخی از آن‌ها پرکاربردتر از سایرین است.

۳ تا ازپرکاربردترین انواع صفحه برش

با توجه به کاربرد انواع صفحه برش در دستگاه‌های برش زاویه‌ای همچون فرز، مینی فرز و غیره این صفحات به‌طور عمده در صنایع مختلفی همچون ساختمان‌سازی، آهنگری، نجاری و غیره مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ به‌طوری‌که براحتی می‌توان انواع فولاد، آلومینیوم، دیگر آلیاژهای فلزی و غیره را برش زد؛ منتها برخی از این صفحات برش بیشتر از سایرین بکار گرفته می‌شوند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

استیل بر

یکی از پراستفاده‌ترین انواع صفحه برش، صفحه استیل بر است که ضخامت آن  از کلیه انواع صفحه های برش کمتر بوده و در بیشترین حالت به ۲ میلی‌متر می‌رسد. نکته قابل توجه در مورد صفحه های استیل بر این است که همه قسمت‌های آن‌ها صاف است، در حالی که سایر صفحه‌های برش در قسمت مرکزی خود دارای برآمدگی هستند. این صفحه برش پرفروش و پرکاربرد زمانی می‌تواند عملیات برشکاری را به‌طور ایده‌آل و استاندارد انجام دهد که سرعت بالا و انعطاف‌پذیری مناسب را به صورت توامان داشته باشد.

افزون بر این‌ها در هنگام برشکاری با صفحه استیل بر لازم است که عملیات برش صفحات به شکل عمودی انجام شود، در این شرایط برش‌های مورب ابداً توصیه نمی‌شود. لازم به تذکر است صفحات استیل بسیار شکننده هستند و در نتیجه برشکاری آن‌ها باید با دقتی مضاعف صورت بگیرد.

آهن بر

از دیگر انواع پرکاربرد صفحه برش می‌توان به "صفحه آهن بر" اشاره کرد که برای برش انواع لوله و همین‌طور پروفیل آهنی با ضخامت کم مورداستفاده قرار می‌گیرد، این صفحه برش معمولاً در قطرهای ۱۱۵، ۱۸۰، ۲۱۰ و ۲۳۰ تولید و به بازار عرضه می‌شود. در خصوص ضخامت صفحه های برش آهن هم باید بگوییم به‌طورمعمول در بین ۱ تا ۲ میلی‌متر است.

۳ تا ازپرکاربردترین انواع صفحه برش در صنایع مختلف را بشناسید

عملیات برشکاری با استفاده از صفحه آهن بر به سادگی انجام می‌شود، به این صورت که ابتدا باید صفحه برش را به دستگاه فرز، مینی فرز، پروفیل بر و غیره متصل و دستگاه را روشن کنید. این‌گونه صفحه آهن بر با سرعت بسیار زیادی به چرخش در می‌آید. در این زمان باید صفحه را به آرامی به محل برش موردنظرتان نزدیک کنید. توجه داشته باشید بعد از این که دیسک با قطعه کار تماس پیدا کرد و عملیات برش انجام شد، دانه‌های سایشی صفحه آهن بر به‌طور تدریجی از این صفحه جدا می‌شوند. این دانه‌ها در کمال تیزی و بُرندگی هستند و به محض برخورد با سطح موردنظر می‌توانند عملیات برشکاری را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

پرسلان بر

صفحه پرسلان بر از دیگر انواع صفحات برش است که به‌طور گسترده‌ای برای بریدن سرامیک پرسلان مورد استفاده قرار می‌گیرد، این صفحه برش براحتی در دستگاه‌هایی مانند فرز قابل نصب بوده و این‌گونه به آسانی می‌توان سرامیک پرسلان را برش زد؛ تنها کافی است صفحه برش را در فاصله و عمق مناسبی قرار دهید تا بتواند ضخامت پرسلان را به‌طورکامل برش بدهد. به این منظور پیشنهاد می‌شود که ابتدا پرسلان را روی سکو بگذارید و سپس یک انتهای علامت را در محل موردنظرتان برای برش، قرار دهید.

توجه داشته باشید تیغه برش به هیچ‌وجه با کاشی پرسلان تماس کامل نداشته باشد و آن را لمس نکند. در آخر می‌توانید اره را روشن و تیغه برش را درگیر کنید، سپس پرسلان را متناسب به اندازه‌اش حدود ۱ الی ۲ اینچ به داخل صفحه برش فشار داده و عملیات برشکاری را با استفاده از صفحه برش پرسلان انجام دهید. حالا می‌توانید پرسلان را به عقب برگردانید و دستگاه فرز را خاموش کنید.

خرید اینترنتی انواع صفحه برش با بهترین قیمت از لوکاس تولز

پروفیل بر ها از نظر زیبایی ظاهری در بین هم رده های خود چشم نواز هستند.

صفحه برش جزو محصولات کاربردی و مهمی است که برای خرید آن باید به فروشنده‌های معتبر و قانونی مراجعه کنید، در غیر این صورت همواره امکان دارد انواع صفحه آهن بر، استیل بر، پرسلان بر و غیره از نوع نامرغوب و بی‌کیفیت در اختیارتان قرار بگیرد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای خرید اینترنتی انواع صفحه برش با بهترین قیمت، فروشگاه لوکاس تولز را خدمتتان معرفی کنیم. کلیه صفحات برشی که در این فروشگاه عرضه شده‌اند ویژگی‌هایی از قبیل طول عمر بالا، کیفیت مناسب، مقاومت بسیار زیاد در برابر سایش و برش، ساییدگی پایین در هنگام برشکاری قطعات و مهم‌تر از همه قیمت مناسب را دارند؛ به‌طوری‌که با خرید صفحه برش از این فروشگاه دیگر هیچ دغدغه‌ای بابت هزینه‌ها و همین‌طور کیفیت فرآیند برشکاری اجسام مختلف نخواهید داشت.

نتیجه‌گیری

با توجه به این که در حال حاضر کلیه فعالیت‌های سنگین و سخت با استفاده از تجهیزات صنعتی پیشرفته و مدرن انجام می‌شوند، طبیعی است که در صنایع ساختمان سازی، نجاری، آهنگری و غیره نیز به وفور شاهد استفاده از این تجهیزات و ابزارآلات باشیم. از جمله این لوازم می‌توان به صفحات برش اشاره کرد که انواع مختلفی دارند و برای برشکاری مواد گوناگونی مورداستفاده قرار می‌گیرند. در این میان برخی از پرکاربرترین و مهم‌ترین انواع صفحه برش شامل صفحه آهن بر، استیل بر و پرسلان بر است.

برگرفته از: لوکاس تولز (https://lukastools.com/)

آدرس: تهران، خیابان امام خمینی، نرسیده به میدان حسن آباد، کوچه شجاعی، کوچه فتحعلی خانی، پلاک۳، ساختمان مهدی، واحد۱۱

تلفن: ۰۲۱۶۶۳۴۸۹۶۹

کد خبر: ۲۴۸٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha