۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
کدام کشورها بالاترین و پایین‌ترین «حداقل دستمزد» را دارند؟

کدام کشورها بالاترین و پایین‌ترین «حداقل دستمزد» را دارند؟

حداقل دستمزد واقعی در ۳۸ کشور جهان که از اعضای سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی هستند، از ۱.۵ تا ۱۳.۸ دلار در ساعت متغیر است.

به گزارش بازار، تورم جهانی که پس از همه‌گیری و حمله روسیه به اوکراین همچنان بالا باقی‌مانده است، در سال جاری به‌آرامی آغاز به کاهش کرده است. اما مردم در سرتاسر جهان هنوز فشار اقتصادی را احساس می‌کنند و دولت‌ها با افزایش حداقل دستمزد به این معضل واکنش نشان داده‌اند.

انگلیس یکی از جدیدترین کشورهایی است که اقدام به افزایش حداقل حقوق کرده است. در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی، انگلیس ابتدای هفته گذشته اعلام کرد که حداقل دستمزد را به حداقل ۱۱ پوند برابر ۱۳٫۴ دلار در ساعت افزایش می‌دهد. این افزایش، که قرار است از ماه آوریل سال آینده اعمال شود، به دنبال صدور دستورالعمل جدید «کمیسیون حداقل دستمزد» انگلیس اجرا خواهد شد. طبق اعلام دفتر جرمی هانت، وزیر دارایی انگلیس، این تغییر باعث تقویت وضعیت اقتصادی تقریباً ۲ میلیون فرد کم‌درآمد در انگلیس خواهد شد.

انگلیس روندی جهانی را دنبال می‌کند زیرا کشورهای زیادی به دنبال کاهش بار مالی از زندگی شهروندان خود در بحبوحه کاهش قدرت خرید هستند. در ادامه، براساس داده‌های سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) بالاترین و پایین‌ترین میزان حداقل دستمزد در میان کشورهای عضو این سازمان مشاهده می‌شود. حداقل دستمزد واقعی، ارزش حقیقی حداقل دستمزد اسمی با احتساب نرخ تورم است.

پس از ماه می سال جاری، فرانسه به اولین کشور در میان اعضای OECD تبدیل شد که با پرداخت ساعتی ۱۳٫۸ دلار بالاترین حداقل دستمزد واقعی را داراست. حداقل حقوق استرالیا هم در ماه جولای به ۱۳٫۶ دلار افزایش یافت تا حداقل حقوق در این کشور با آلمان و لوکزامبورگ برابر شود. این دو کشور حداقل دستمزدهای خود را در ماه آوریل افزایش دادند. نیوزلند هم در ماه مارس حداقل دستمزد خود را به ۱۳٫۲ دلار در ساعت رساند و در جایگاه پنجم OECD قرار گرفت.

مالت، مکزیک، برزیل، کلمبیا و شیلی کمترین حداقل دستمزد ملی را برای کارگران دارند. پایین‌ترین رتبه به مالت اختصاص دارد که حداقل دستمزد تضمین‌شده در آن تنها ۱٫۵ دلار در ساعت است. مکزیک در سال ۲۰۲۳ دستمزد ساعتی خود را ۲۰ درصد افزایش داد و به ۱٫۸ دلار رساند. حداقل دستمزد برزیل هم در ماه می با افزایشی ۱٫۳۸ درصدی به ساعتی ۲٫۴ دلار رسید. حداقل دستمزد کلمبیا برای شروع سال جاری ۳ دلار و دستمزد شیلی در ماه سپتامبر حداقل حقوق خود را به ۳٫۷ دلار در ساعت رساند.

کدام کشورها بالاترین و پایین‌ترین «حداقل دستمزد» را دارند؟

کد خبر: ۲۴۷٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      0 0
      اگه حساب و کتاب رو دقیق انجام بدید، ایران پایین ترین حقوق و دستمزد رو به کارگرانش در کل جهان پرداخت میکند، یعنی ماهانه ۱۲۰ دلار ، ولی کشورهاییکه در متن نامبردید بیش از ۱۲۰دلار حقوق ماهانه به کارگرانش پرداخت میکنند.یعنی بدبخت ترین کارگران در دنیا ، کارگران ایران اسلامی میباشند.