۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
اراده‌ قوی برای راه‌اندازی سریع منطقه آزاد «اینچه برون» وجود ندارد
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان:

اراده‌ قوی برای راه‌اندازی سریع منطقه آزاد «اینچه برون» وجود ندارد

گرگان- صفوی، رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان گفت: علی رغم اینکه با کش و قوس‌های فراوان منطقه آزاد اینچه برون تصویب شد اما اراده‌ قوی برای راه‌اندازی آن وجود ندارد.

سعید صفوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: با وجود گذشت ماه‌ها از تصویب منطقه آزاد اینچه برون هنوز هیئت مدیره آن تشکیل نشده است.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: متاسفانه علی رغم اینکه با کش و قوس‌های فراوانی منطقه آزاد تصویب شده اما اراده‌ای در استان برای راه‌اندازی آن وجود ندارد.

وی بیان کرد: راه اندازی منطقه آزاد در گلستان وضعیت کیفی زندگی اهالی آن و اشتغال و توسعه استان را چند درجه بالاتر می‌برد لذا باید روند اجرای آن تسریع شود.

صفوی گفت: کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی به مدیران پیشنهاد داده به دلیل محدودیت‌های مالی، این منطقه فاز به فاز اجرایی شود زیرا ‌راه اندازی ۱۲ هزار هکتار نیازمند هزینه‌های بالایی بوده و مسئولان می توانند کار را با دو هکتار آغاز کنند.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان، نزدیکی با مرز، دروازه ورود به قطار چین و ایران، فاصله کم تا دو مرکز اصلی تهران و مشهد و وجود زمین‌های بکر و بدون معارض و همچنین مسیر ریلی را از مهم‌ترین مزیت‌های منطقه آزاد اینچه برون برشمرد.

وی تاکید کرد: وجود زمین‌های بدون معارض ویژگی منحصر به فرد منطقه آزاد اینچه برون بوده و اگر طرح توسعه‌ای اتفاق بیفتد آنجا زمین به اندازه کافی وجود دارد.

کد خبر: ۲۴۷٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha