۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۱
کشت پنبه ضامن اشتغالزایی در گلستان است
عضو اتاق بازرگانی گرگان:

کشت پنبه ضامن اشتغالزایی در گلستان است

گرگان- عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: مساعدت برای رونق دوباره کشت پنبه در استان گلستان می‌تواند ضامن اشتغال زایی پایدار در این استان شمالی باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، رحمان قره باش شامگاه شنبه در جشن روز پنبه در گرگان اظهار کرد: در محدوده سال‌های ۱۳۳۵ تا ۱۳۴۵ که اوج دوران کشت پنبه در خطه گرگان و دشت تلقی می شود، این منطقه حدود ۵۹۰ هزار جمعیت داشت و نرخ بیکاری، هفت درصد کمتر از متوسط کشوری بود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: در آن دوران نرخ بیکاری حدود در منطقه گرگان و دشت سه درصد و در کل کشور حدود ۱۰ درصد بود.

قره باش ادامه داد: با وجود آنکه در آن دوران شاهد مهاجرت حدود ۲۰۰ هزار نفری اهالی سیستان و بلوچستان به گرگان و دشت بودیم اما نرخ بیکاری در این منطقه ثابت ماند که این موضوع بیانگر ظرفیت بالای کشت پنبه برای اشتغال زایی است.

وی تاکید کرد: کشت و توسعه پنبه پارامتری موثر در اشتغال زایی پایدار در استان زرخیز گلستان به حساب می‌آید و باید از همه ظرفیت‌ها برای رونق دوباره آن استفاده کنیم.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: هرچند از پنبه به عنوان طلای سفید نام برده می‌شود اما در حقیقت این مو سپیدان و سرمایه‌گذاران و فعالان قدیمی این صنعت هستند که طلای سفید تلقی شده و باید قدردان آنها باشیم.

وی اظهار کرد: اقلیم متنوع، زمین های زراعی مستعد، وجود مرکز تخصصی تحقیقات پنبه کشور، استقرار کارخانه های پنبه پاک کنی و روغن کشی، واحد ریسندگی و بافندگی علی آباد از جمله ظرفیت های سرمایه گذاری برای احیای زراعت پنبه در گلستان است.

کد خبر: ۲۴۷٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha